4 راه حل فوق العاده سئو سايت هاي ضعيف

اگر در زمينه سئو سايت يا بازاريابي ديجيتال فعاليت هاي گوناگوني داشته باشيد، قطعا در مدت زمان فعاليت خود با سايت هاي ضعيف و رنك پايين برخورد كرده ايد. بسياري از سئوكاران مختلف، هنگام كار بر روي يك پروژه بهينه سازي سايت، متوجه مي شوند كه عملكرد وب سايت مدنظر آن ها به دلايل متفاوت، بسيار ضعيف بوده و نياز دارد تا به خوبي روي آن كار شود.

به عنوان مثال، يكي از دلايلي كه باعث افت عملكرد سايت مي شود، ممكن است كدهاي دست نويسي باشد كه بدون هيچ هدف خاصي در سايت قرار داده شده اند. يا ممكن است كه پروژه شما يك نهاد تجاري گسترده باشد كه به محتواي آن در ساليان طولاني هيچ توجه نشده و كسي اهميتي به آن نداده است.

سايت ها به شكل ذاتي ضعيف و بد نيستند؛ بنابراين تمامي وب سايت ها مي توانند نجات داده شوند، اگر به درستي به آن ها رفتار شود. البته در برخي از موارد بهتر است به جاي استفاده كردن از استراتژي هاي مختلف، فعاليت خود را از اول شروع كنيد و مدت زمان بسيار زيادي را ذخيره كنيد.

در اين مقاله به بررسي 4 نكته براي بهبود و بهينه سازي سايت هايي كه بسيار ضعيف هستند، مي پردازيم.

حالا وقتشه!   اينو بخون: هفت دليل افت رتبه سايت در گوگل و رفع آنپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.

1- به كار نبردن استراتژي هاي عجولانه در سئو سايت

برخي از سئوكاران ممكن است هنگامي كه با وب سايت هاي ضعيف مواجهه مي شوند كه از نظر سئو يا عملكرد مشكلات فراواني دارند، وسوسه شوند تا در اسرع وقت يك سري اعمال عجولانه انجام دهند. شما بايد قبل از هرگونه فعاليتي، اصول اوليه آن را به خوبي انجام دهيد.

اولين قدمي كه وب سايت هاي ضعيف شركت هاي مختلف نياز دارند تا براي بهبود وضعيت كلي آن ها انجام داد، اين است كه به مشتريان و مخاطبين آن ها كمك كنيد تا به اهداف خود دست پيدا كنند.

براي بهتر عمل كردن در اين وضعيت نياز داريد تا اول از همه موقعيت كلي را به بهترين شكل تجزيه و تحليل كنيد كه شامل جمع آوري داده هاي تاثيرگذار مي باشد. انجام دادن اي عمل باعث مي شود تا وضعيت را بهتر درك كرده و بتوانيد به شكلي صحيح روند سئو سايت هاي ضعيف پروژه هاي خود را پيش ببريد.

برقراري ارتباط با مشتريانتان مي تواند تا حد بسيار زيادي به شما كمك كند. شما بايد بدانيد كه آن ها چه هدفي از ساختن اين وب سايت داشته اند و مي خواهند به چه مرحله اي برسند. همچنين مي توانيد از آن ها بخواهيد به شما توضيح دهند كه قبلا از چه استراتژي هايي براي وب سايتشان استفاده كرده اند. اين ها به شما كمك مي كنند تا موانعي كه براي بهبود عملكرد سايت مدنظر وجود دارد را به خوبي مرتفع كنيد.

اكنون كه به خوبي مي توانيد فعاليت هاي بسيار مناسب و صحيحي را براي بهينه سازي اين سايت انجام دهيد؛ از قبيل سئو محتوا ضعيف، بروز رساني هاي فني و متا و بهينه سازي متا ديتاها. البته نكته مهمي كه بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است كه اين موارد به برنامه ريزي هاي كلي شما آسيبي وارد نكنند.

زماني متوجه اهميت اين امر مي شويد كه در پروژه هاي شما سايت هاي مورد نظر از ابتدا نتوانند به خوبي فعاليت داشته باشند. بنابراين مهم است كه در اين مرحله يك قدم به عقب برگشته و وضعيت كلي پروژه را بهتر درك كرده و متوجه آن شويد. با توجه به اين موارد، شما نياز به يك برنامه كلي داريد تا روند فعاليت هاي خود را طبق آن پيش ببريد.

طبيعي است كه اگر برنامه كلي وب سايت شما به خوبي نوشته شده باشد، كاركنان شما نيز در طول روند بهبود سايت هاي ضعيف، بهتر عمل خواهند كرد. كامل كردن اين مراحل تضمين مي كند كه هيچكاري از قلم نخواهد افتاد. موارد زير مثال هايي در اين زمينه هستند:

  • محتواي مسدود شده
  • كراول شدن سايت
  • قابليت ايندكس شدن
  • برخي از الگوريتم ها

2- متمركز بر هدف خود باشيد

لازم است تا در ابتدا، KPI يا شاخص كليدي عملكرد، هدف هاي مختلف خود و چونگي رسيدن به آن ها را مشخص كنيد تا به وسيله آن بتوانيد پيشرفت خود در روند سئو سايت هاي ضعيف را به خوبي بررسي كرده و عملكرد بهتري از خود نشان دهيد.

⭐️ نكته مهم: اين پيشرفت ها مي تواند شامل بهبود هاي كوچك نيز باشد؛ مثل افزايش CTR، بهبود رنك سايت، افزايش ترافيك سايت و بسياري از موارد مهم ديگر باشد

بنابراين براي متمركز بودن بر روي اهداف خود بهتر است به دو مورد زير بيشتر توجه كنيد. كنترل خود بر روي اين پروژه هاي سئو سايت هاي ضعيف را به شكل بسيار خوبي افزايش دهيد. تمركز بسيار بيشتري بر روي فعاليت‌هاي داشته باشيد كه باعث مي شود مشتريان شما به اهداف خود نزديك تر شوند.

3- مديريت كار را به طور كامل به دست بگيريد

وقتي متقاضيان مختلف به شما مراجعه مي كنند تا سئو سايت آن ها را انجام دهيد، مي‌خواهند به بهترين شكل به آن ها كمك شود. طبيعتا از قبل در ذهن خود فرضيه هايي را مبني بر اينكه بهينه سازي وب سايت خود را به دست يك متخصص مي سپارند، داشته‌ اند. بنابراين هنگامي كه مي خواهيد پروژه آن ها را انجام دهيد، بهتر است به طور كامل مديريت و رهبري كار را به دست بگيريد چراكه با اين كار آن ها بيشتر به شما اعتماد كرده و نتيجه اين فعاليت ها را موفقيت آميزتر مي دانند.

طبيعي است كه مديريت اين پروژه ها با توجه به وضعيت وب سايت مشتريان شما تفاوت پيدا خواهد كرد. به اين صورت كه هر چه اين سايت ها ضعيف تر باشند، مديريت شما بر روي آن ها نيز سخت تر خواهد بود. همانطور كه در بالاتر به آن اشاره كرديم، معمولاً وب سايت هاي بسيار بد مربوط به كسب و كارهاي خاصي هستند. بنابراين اين بسيار مهم است كه شما مديريت خود را به بهترين شكل انجام دهيد.

بهينه سازي سايت,بهينه سازي سايت هاي ضعيف,رعايت نكات سئو

نكاتي كه در مديريت خود به آن ها نياز پيدا خواهيد كرد:

  • نقش ها و مسئوليت هاي مختلف فعاليت خود را در برنامه كلي بهينه سازي سايت به طور كامل مشخص كنيد.
  • داده ها و اطلاعات مورد نياز خود را از متقاضي خود دريافت كنيد.
  • به شكل عاقلانه به موضوع نگاه كرده و سرعت را يكي از اصلي ترين معيارهاي خود قرار دهيد و در صورت لزوم تغييراتي در برنامه خود ايجاد كنيد.
  • اهداف كسب و كار مورد نظر را به آرامي و به صورت مرحله اي در بهينه سازي سايت وارد كنيد.
  • اقدامات خود را دسته بندي كرده و تاثير هر كدام از آن ها را در بهبود وضعيت كلي سايت مشخص كنيد.
  • جمع بندي هاي لازم به انجام انجام بدهيد؛ چراكه با جمع بندي كردن هاي لازم متوجه خواهيد شد عملكرد شما تداخلي با اهداف اصلي مشتري هايتان نداشته باشد.

4- همه چيز را در بهينه سازي خود اولويت بندي كنيد

سايت هاي ضعيف مي توانند دوره بسيار بدي براي كسب و كار اينترنتي باشند. همچنين مي توانند به منابع، بودجه و پيشرفت هاي كسب و كار شديدا آسيب وارد كنند. به عنوان يك كار و يا بازارياب ديجيتال حرفه اي بايد از تجربه هاي خود به خوبي در اين زمينه استفاده كنيد.

Google Docs روش خارق العاده براي ايجاد تيم هاي مختلف براي دسترسي به اطلاعات است. اين امر همه را قادر مي سازد تا اولويت ها را مشاهده كرده و موارد مختلف را براي تنظيم آن رعايت كنند.

همچنين اين كار باعث مي شود تا موانع ارتباطي كه سرعت پروژه ها را به شدت كاهش مي دهند متوقف شوند. با اين حال، ابزارهاي بسيار زياد رايگاني وجود دارد كه مديريت سئو سايت هاي ضعيف را بسيار آسان تر مي كند. اگر شما برنامه ريزي خاصي براي بهبود سايت هاي ضعيف داريد، مي توانيد با استفاده از اين ابزارها تشخيص دهيد كه تا چه ميزان استراتژي‌ هاي شما در بهينه سازي اين سايت ها موثر بوده است.

همچنين علاوه بر موارد ذكر شده در بالا بهتر است كه زمان تعيين شده براي انجام تمامي فعاليت هاي خود را به طور دقيق مشخص كنيد. اين امر در روند موفقيت شما و بهبود كسب و كار مشتري و متقاضيانتان كمك بسيار زيادي خواهد كرد.

در آخر بهتر است اين نكته را فراموش نكنيد كه قطعا هر وب سايتي شرايط خاص خود را دارد و ممكن است مواردي كه در اين مقاله به آن ها اشاره كرديم براي برخي از پروژه ها تفاوت هايي داشته باشد اما اين را بدانيد كه كليت كار خارج از مطالبي كه ارائه شد، نخواهد بود؛ بنابراين بهتر است كه آن ها را به خوبي مطالعه كرده و در روند بهبود سايت هاي ضعيف، عملي كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.