نكات مهم ساختن لينك براي سئو سايت

شايد عنوان اين مقاله سئو كمي عجيب باشد! پس عنوان را ساده‌تر شرح مي‌دهم، چگونه در زمان ساخت لينك‌ها حواسمان باشد كه لينك‌هاي بد و بي‌ارزش نسازيم تا وارد سئو منفي (غيرقانوني) نشويم؟

اين مسئله بسيار مهم است.

من قبلا در اين مقاله به آموزش ساخت بهترين لينك‌ها پرداختم و همچنين در اين مقاله به ارزش كپي بك‌لينك رقبايتان براي بهبود وضعيت سئو سايت اشاره كردم  ضمن اينكه كليه مطالب آموزش سئو در اختيار شما قرار دارد.

حالا بايد به اشتباهاتي كه گاهي از سوي برخي از افراد رخ مي‌دهد اشاره كنم و شما را از آن‌ها به شدت منع كنم. بنابراين لطفا با دقت و تمركز ادامه اين مقاله را مطالعه فرماييد.

– به اندازه لينك بسازيد! اين طور نباشد كه ناگهان شروع كنيد به ساخت ده‌ها لينك و ناگهان هم اين كار را رها كنيد.

رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود              رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود

كم‌كم شروع به ساخت لينك كنيد و اين كار را همواره ادامه دهيد. براي افزايش تعداد لينك‌ها بايد شرايط خاصي داشته باشيد كه بعدا به آن اشاره خواهم كرد. لينك‌هايتان بايد از همه طريق و به همه صورت ساخته شود. يعني مثلا هم در شبكه‌هاي اجتماعي لينك بسازيد و هم در فروم‌ها‌، هم follow بسازيد و هم nofollow

– در هنگام ساخت لينك‌ها به همان اندازه‌اي كه لينك مي‌سازيد، آن صفحه لينك شده را هم به روز كنيد. مثلا اگر روزي 50 لينك ارزشمند باكيفيت مي‌سازيد بايد حداقل 20 پست جديد و باكيفيت هم در سايت قرار دهيد. (اگر مي‌دانستيد اين مسئله چقدر ارزشمند است و چه تاثيري دارد همه اصول كاريتان را رها مي‌كرديد و فقط بر اين اساس كار مي‌كرديد!)

– تا مي‌توانيد از سايت‌هاي ساخت لينك گروهي چه به صورت رايگان و چه به صورت پولي استفاده نكنيد. اين سايت‌ها كه در اروپا براي خود امپراطوري راه انداخته‌اند عموما از لينك‌هاي بي‌كيفيت استفاده مي‌كنند. مثلا طبق بررسي بنده اين شبكه‌هاي ساخت لينك كه شبكه‌هاي كلاسيك هستند تركيبي از لينك‌هاي زير را عرضه مي كنند :

  • وبلاگ‌ها
  • شبكه‌هاي اجتماعي
  • صفحات ويكي و ...

بيشتر لينك‌هاي وبلاگ‌ها كيفيت محتوايي پاييني دارند و بيشتر دامنه‌ها تصادفي هستند و ارتباطي با بازاريابي اينترنتي ندارند (و يا با موضوع مورد نظر شما) .

همچنين در بين آن‌ها تعداد كمي دامنه اجاره‌اي وجود دارد (دامنه‌هايي كه فقط براي مدت كوتاهي است كه بالا آمده‌اند) ، فقط براي تاكيد مضاعف بر اسپم بودن (كه برخي از دامنه‌هاي اجاره‌اي داراي رنك بالاي اسپم هستند)

– از مخلوطي از لينك‌ها استفاده كنيد. يعني اين طور نباشد كه فقط dofollow با رنك بالا بسازيد!

هم dofollow با رنك بالا بسازيد، هم با رنك پايين و هم nofollow با رنك بالا

حتي بعضي وقت‌ها نياز است كه از دامنه‌هاي بدون رنك اما با محتواي كاملا مشابه و با كيفيت لينك بگيريد.

بر اثر گذشت زمان به مباحث ديگري هم در زمينه تجارت خود (بر اساس تجربه) دست خواهيد يافت ...
از دوره سئو غافل نشوید.

موفق باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.