شناخت مخاطب هدف در گوگل آنالیتیک

در این مقاله بازاریابی اینترنتی، قصد داریم بررسی کنیم چگونه می توانید با استفاده از گوگل آنالیتیک، مخاطبین بیشتر و بهتری پیدا کنیم؟

معمولا وقتی رویداد عمومی یا کمپین یوتیوب را شروع می‌ کنم، تا حد ممکن تخصصی و ویژه کار می‌ کنم. اول از همه این که بازاریابی مجدد، تطابق یا جایگذاری مشتری را هدف می‌ گیرم اما بسیاری اوقات نمی‌ توانم از این هدف‌ گیری استفاده کنم. ممکن است مخاطب به اندازه کافی بزرگی برای بازاریابی مجدد که هدف برتر من است، نداشته باشم. ممکن است فهرست ایمیل من به اندازه کافی شلوغ نباشد.

مرحله بعدی کار من معمولا این است که اهداف شخصی و مخاطبین مورد نظر خودم را تعیین کنم تا به کاربران هدف ام نزدیک تر شوم. اما، در نهایت وقتی به هدف میرسیم، نیاز به افزایش دسترسی به افراد بیشتر را کنار میگذاریم. این کار نیازمند استفاده از گزینه‌ های هدف‌ گیری گسترده‌ تری است که در گوگل ادز داریم. خب از کجا باید شروع کنیم؟

شروع کار با گزارش مخاطب گوگل آنالیتیک

گزارش های مخاطب در گوگل آنالیتیک اطلاعات زیادی درباره درصد خوبی از کاربران به ما می دهد. (خیلی زود به شما می گویم چرا از واژه "همه کاربران" استفاده نکردم. فقط باید صبور باشید.) می خواهم برای این پست فقط به یک بخش از مخاطب تمرکز کنم و این بخش همان گزارش دیدگاه‌ ها یا Insight report است. برای این کار روی Interests کلیک کنید. سپس صفحه overview را انتخاب کنید.

در ادامه به نمای اصلی خواهیم رفت که Affinity Category و In-Market Segment برای هر بخش و محدوده تاریخ که انتخاب کرده‌ اید را نشان خواهد داد.

بخاطر دارید گفتم گوگل آنالیتیک داده های عالی را فقط برای "درصد خوبی" از کاربران شما نشان می دهد؟ به این دلیل که گزارش های خاص نمی توانند هر بخش داده را از هر کاربر سایت جمع آوری کنند. در اینجا صفحه "interest: overview" به این شکل در می آید. به اعدادی که می خواهم بگویم توجه کنید:

من بخش "همه کاربران" را هنگام مشاهده این اطلاعات انتخاب کردم. مشاهده می کنید که درصد کاربران تصویر نشان می دهد تنها بیشتر از 50 درصد همه کاربران احتمالی خود را پوشش داده ایم. در حالی که این اطلاعات عالیست و می توانم از آن برای کمک به توسعه کمپین های آگاهی خودم استفاده کنم، اطلاعات را محتاطانه بررسی می کنم. دانستن این که کاربران فعلی من در کدام دسته از مخاطبین قرار می گیرند خیلی خوب است، اما باید بدانم هر کاربری که از سایتم دیدن می کند را بدست نخواهم آورد. 

استفاده از Affinity Categories برای گسترش فعالیت شما

حالا شاید به این فکر کنید که "این اطلاعات عالی است. اما چطور به کمپین های آگاهی من کمک می کند؟"

باید بگویم سوال خوبی مطرح کردید. دلیل این که Affinity Category و In-Market Segment را کنترل می کنم این است که آن ها مطابق با گزینه های هدف گیری دقیق مخاطب هستند که قابل استفاده در گوگل ادز هستند. باور ندارید؟ اجازه دهید به شما نشان دهم.

در حالی که تصویر بالا تنها in-market segments را نشان می دهد، Affinity Category و In-Market Segment دقیقا با آنچه می توانیم در گوگل آنالیتیک هدف بگیریم مطابقت دارد. بنابراین ذهنیت من این است که می توانم از بین کاربرانی که در حال حاضر از سایتم بازدید می کنند، افرادی را پیدا کنم و بعد تعداد بیشتری از این مخاطبان را هدف بگیرم.

کمی عمیقی تر نگاه می کنیم

فرض کنید گزینه های in-market segments را بیشتر از affinity categories می پسندیم. روی عنوان "In-Market" کلیک می کنیم تا داده های بیشتری درباره این قسمت به دست بیاوریم. آنچه در گوگل آنالیتیک خواهیم دید در تصویر زیر آمده است:

داده های افراد in-market segments که در ابتدا به آن‌ ها نگاهی انداختیم را می‌ بینیم (می توانید همین داده ها را با استفاده از affinity categories نیز به دست آورید). می توانم ببینم کدام in-market segments بیشترین افراد مستعد را به من میدهد، اکثر افراد از کدام زمینه خاص هستند یا کدام in-market segment بالاترین نرخ تبدیل را دارد. می خواهم ببینم همه کاربرانی که به سایت من می آیند در کدام گروه ها جای می گیرند، ولی همیشه می توانید مقاطع را تغییر دهید تا اگر می خواهید فقط کاربرانی که هزینه ای پرداخت کردند را ببینید. بررسی داده ها از چند زاویه می تواند براساس این که اهداف کسب و کار شما چیست، مسیر بهتری برای رسیدن به اهدافتان را نشان دهد.

آماده اید جلوتر برویم؟ پس روی "Autos & Vehicles/Auto Parts & Accessories/Engine & Transmission" در مقطع بازار داخلی کلیک کنید تا ببینیم در ادامه چه خواهیم داشت.

وقتی روی بخش یا دسته بندی خاص کلیک می کنید، مشاهده می کنید که انتخاب شما، چطور با توجه به بازه سنی کاربران تفکیک می شود. به داده هایی که برای in-market segment گرفتیم نگاهی بیندازید. به روشنی می بینیم که نرخ تبدیل افراد با زیاد شدن بازه سنی، افزایش پیدا می کند. اگر بخواهم in-market segment را هدف بگیرم، ممکن است تصمیم بگیرم تنها بازه های سنی خاصی را در نظر داشته باشم یا ارائه نمایش و تبلیغ برای افراد در بازه سنی بالاتر را انتخاب کنم تا بهتر با مخاطب هدفم ارتباط برقرار کنم.

خب سن تنها بعدی نیست که برای تحلیل Affinity Category یا In-Market Segment داریم. چندین گزینه دیگر هم هست که میتوانیم برای کسب داده بیشتر از آن ها بهره ببریم.

برخی از ابعاد اصلی که می توانیم انتخاب کنیم در ادامه آمده است:

  • Affinity Category
  • سن
  • مرورگر
  • اندازه مرورگر
  • نسخه مرورگر
  • شهر
  • قاره
  • کشور
  • جنسیت
  • In-Market Segment
  • زبان
  • مترو
  • دامنه شبکه
  • سیستم عامل
  • گروه دیگر
  • ناحیه
  • شبه قاره
  • نوع کاربر

خیلی گیج نشوید. این مسئله به تحلیل های بسیار دقیق اشاره می کند. شما حساب های کاربری خود را می شناسید. از کسب و کار خود (یا سرویس گیرندگان خود) خبر دارید. فقط به ابعاد اصلی که حس می کنید بیشترین اثر را بر کمپین های آگاهی شما دارند تمرکز کنید. نیازی نیست هر بعدی که در اینجا آمده را بررسی کنید.

۰ ۰

جابجایی مخاطبین از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر، مانند انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید، یک فرآیند مهم و چالش‌برانگیز است. یکی از روش‌های متداول برای انجام این کار استفاده از خدمات آنلاین است. بسیاری از سرویس‌های ابری و نرم‌افزارهای مخصوص وجود دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا مخاطبین، پیام‌ها، عکس‌ها و سایر اطلاعات مهم خود را از دستگاه آیفون به دستگاه اندروید منتقل کنند.

 

در جابه جایی مخاطبین از ایفون به اندروید، ابتدا کاربران باید نرم‌افزار متناسب با دستگاه ایفون خود را نصب کرده و سپس با استفاده از آن اطلاعات خود را به یک سرور آنلاین آپلود کنند. سپس، با وارد کردن اطلاعات و اعتبارات خود، می‌توانند از دستگاه اندروید جدید خود، اطلاعات را بازیابی کنند. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد، به خصوص در صورتی که حجم بزرگی از اطلاعات قابل انتقال باشد، اما با توجه به پیشرفت‌های فناوری، امکانات بهتری برای جابجایی سریع‌تر و آسان‌تر اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد