7 نكته استثنايي براي انتخاب عنوان صفحه

آموزش سئو,انتخاب عنوان خوب,انتخاب عنوان مناسب

در اين مقاله ما به بررسي يك مطلب بسيار مهم در بحث سئو سايت مي پردازيم. استفاده از عنوان صفحه جذاب براي افزايش كليك در SERP ها موضوعي است كه براي شما در نظر گرفته ايم. امروز مي خواهيم در رابطه با عنوان مقاله صحبت كنيم كه به صورت خاص، هدف من استفاده از عنواني است كه موجب افزايش ترافيك و رتبه بندي مي باشد.

تاثير عنوان در بهينه سازي سايت

حالا ممكن است شما از خودتان بپرسيد كه «آيا عنوان ها هنوز هم در سئو اهميت دارند؟» قطعا اهميت دارند! ما ارزيابي هاي بسيار زيادي در گذشته انجام داديم. اين مطالعه ها نشان داده است كه شايد تاثير تگ هاي عنوان نسبت به گذشته كاهش داشته باشد، اما آزمايش ها و مطالعه هاي بسيار زيادي وجود دارد كه نشان مي دهد گاهي تغيير دادن عنوان مي تواند تاثير محسوس و بسيار مهمي از نظر رتبه بندي داشته باشد. به همين علت هم است كه در دوره هاي آموزش سئو اكثر اساتيد مجرب شاهد توجه ويژه اي به اين مورد هستيم.

⭐️ نكته مهم: نكته مهمي كه افراد معمولا در رابطه با آن بي دقتي مي كنند، موضوع نرخ كليك است كه اين نرخ كليك مي تواند به صورت محسوس با يك عنوان صفحه مناسب، باعث افزايش ترافيك شما شود. چيزي كه در اين زمينه كاملا مشخص است، اين است كه ما متوجه شديم با استفاده از عنوان جذاب شما مي توانيد نرخ كليك خودتان را به صورت محسوس افزايش دهيد و اين موضوع باعث افزايش ترافيك و رتبه بندي شما مي شود.

همچنين مشخص شده كه افزايش نرخ كليك باعث مي شود كه هميشه رتبه بندي شما نيز افزايش پيدا كند. در نتيجه شما از دو طرف به مزيت مي رسيد. به همين دليل من مي خواهم در رابطه با افزايش رتبه بندي، افزايش ترافيك و جذب بازديد كننده از طريق عنوان صفحه جذاب با شما صحبت كنم.

خب پس چيز مهمي كه در اين قسمت شما بايد به ياد داشته باشيد، اين است كه بايد روش هاي مختلف را امتحان كنيد هيچ كدام از اين ترفند ها قرار نيست قطعا براي شما موثر باشد. سئو سايت مبتني بر روش هاي عملي شكل گرفته است اما موفقيت واقعي زماني ايجاد مي شود كه شما روش هاي مختلف را امتحان كرده و روش مناسب را پيدا كنيد. در نتيجه شما بايد بعضي از اين ترفندها را امتحان كنيد و ببينيد كه كدام موارد مي توانند در شروع كار به شما كمك كنند.

  1. اعداد

اعداد به نوعي باعث برجسته شدن عنوان مي شوند. مثلا  «5 نشانه از مكاشفه زامبي ها!» يا «تغييرات چطور باعث صرفه 22% در بيمه خودرو مي شود»..

گرايش ادراكي يا برجستگي ممتاز: زماني كه شما اين عنوان ها را در SERP ها مشاهده مي كنيد، معمولا اين عنوان ها نرخ كليك بيشتري را دريافت مي كنند. اين موضوع به دليل گرايش ادراكي ايجاد مي شود. مغز هاي ما به صورتي تمرين يافته اند كه موضوعات برجسته را پيدا مي كنند. زماني كه شما نتايج جستجو را بررسي مي كنيد، اطلاعات بسيار زيادي در اين صفحه ديده مي شود. در نتيجه مغز شما تلاش مي كند تا يك مورد برجسته را پيدا كند كه جذابيت دارد و اعداد يكي از بهترين موارد براي ارائه اين برجستگي ممتاز مي باشند. در نتيجه گاهي اوقات در شرايط خاص، شما مي توانيد با استفاده از اعداد در عنوان خودتان، به نرخ كليك بهتري دست پيدا كنيد.

  1. تاريخ ها

ما چند وقت پيش يك آزمايش بسيار جالب انجام داديم و واقعا نتيجه جالبي را هم به دست آورديم! عناويني مانند «نامزد بازيگران اسكار 2017» و يا به صورت خاص تر « 10 كتاب برتر منتشر شده در سپتامبر 2017»، جزء موارد قوي هستند.

آموزش سئو,انتخاب عنوان خوب,انتخاب عنوان مناسب

ما متوجه شديم كه مي توان از جستجوي كلمات كليدي نيز اين تاريخ ها را شناسايي كرد. يكي از مهم ترين يافته ها در اين تحقيقات اين بود كه وقتي شما از ابزاري مانند Keyword Explorer يا Google AdWords يا SEMrush استفاده مي كنيد، بايد به دنبال كلمات كليدي در سال هاي گذشته باشيد. در نتيجه اگر من براي امسال جستجو كنم، احتمالا داده هاي كافي براي 2017 نخواهم داشت در نتيجه بهتر است كه من به دنبال «نامزد هاي اسكار سال 2016» بگردم.

  • استفاده از CMS: اگر شما از وردپرس استفاده مي كنيد، و يا اگر از پلاگين Yoast استفاده مي كنيد، مي توانيد تگ هاي عنوان خودتان را به صورت خودكار سال به سال و يا حتي ماه به ماه به روز رساني كنيد تا بتوانيد از مزيت تاريخ در تايتل هاي خودتان بهره ببريد. البته استفاده از اين كار در تمام شرايط كار درستي نيست اما براي عبارات جستجوي كليدي خاص، اين روش تاثير بسيار خوبي دارد.
  1. طول

اين موضوع يكي از چالش بر انگيز ترين موارد مبحث Title Tag در كلاس هاي آموزش سئو مي باشد؛ زيرا باعث مي شود كه در زمان ارزيابي و يا بررسي تگ هاي عنوان، ما دچار ترديد شويم. وقتي كه شما در حال ارزيابي سئو سايت هستيد به صورت قطعي دو مورد را پيش روي خودتان مي بينيد. شما عناويني را مشاهده مي كنيد كه خيلي كوتاه هستند مثلا «كت شلوار» و گاهي نيز مواردي را مي بينيد كه خيلي خيلي طولاني هستند زيرا كلي كلمه كليدي به زور در آن ها قرار گرفته است« كت شلوار هاي جنس مرغوب، كمربندهاي چرم، كيفيت بالا».

خب حالا مي بينيم اين تگ ها كه شايد تگ هاي خوبي هم باشند، اما دو مشكل اصلي در رابطه با آن ها وجود دارد. اين تگ ها خيلي گسترده هستند. يعني «كت شلوار» ميتواند هر چيزي باشد. در واقع اين تگ خيلي اطلاعات محدودي ارائه مي كند و به سختي مي توان فهميد كه دقيقا در رابطه با چه چيزي است. شما سعي داريد نتايج را بررسي كنيد تا نتيجه مورد نظر خودتان را انتخاب كنيد. موتورهاي جستجو نيز تلاش مي كنند تا نتايج را به همين روش بررسي كنند. خب پس اين تگ آيا در رابطه با كت شلوار است؟ مرتبط با خريد كت شلوار يا معرفي كت شلوار و يا وسايل جانبي آن است؟ واقعا حدس اين مسئله سخت است.

مورد پژوهي: در يك تحقيق ما صدها هزار URL را بررسي كرديم و آن ها عنوان خودشان را كوتاه كرده بودند، زيرا گاهي تگ هاي بلند به نوعي باعث مشكل مي شوند. اما تگ هاي كوتاه مشكلات كمتري دارند. شما معمولا تگ هايي كه در موتور جستجو مشاهده مي كنيد، بلند هستند و گاهي كوتاه كردن تگ ها مي تواند باعث افزايش محسوس در ترافيك و نرخ كليك شود.

50-60  كاراكتر: اين يكي از بهترين روش ها مي باشد كه با استفاده از آن، مي توانيد يك طول بهينه براي عنوان صفحه خودتان ايجاد كنيد.

حالا وقتشه!   اينو بخون: راه هاي اسرار آميز دستيابي به كلمات كليدي برترپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.

استفاده از كلمات كليدي برتر: زماني كه مي خواهيد تصميم بگيريد كه در زمان كوتاه كردن تگ از چه كلمات كليدي در آن استفاده كنيد، بهتر است شما يك جستجو براي كلمات كليدي انجام دهيد و آن كلمه اي را انتخاب كنيد كه كاربران و بازديد كنندگان شما به دنبال آن هستند.

خب مثلا اگر من به Analytics يا Google Search Console برود، مي توانم ببينم كه افراد به دنبال مثلا كلمه «كت شلوار» هستند. در نتيجه من مي توانم با در نظر داشتن پارامتر هاي بالا، تگ «كت شلوار مرغوب مردانه» را در تگ خودم ارائه كنم. در نتيجه اين تگ احتمالا باعث موفقيت شما مي شود و مشاهده خواهيد كرد كه رتبه بندي تان بهبود يافته است.

  1. هم معني ها و هم خانواده كلمات

خب همانطور كه در مثال قبلي مشاهده كرديد دسته بندي محصول مد نظر ما دسته اي از كت شلوار هاي مختلف بود. اين موضوع گاهي مي تواند به ما كمك كند اما بايد بدانيم نگرش ما نسبت به قصد جستجو كننده شايد مطابق با هدف اصلي آن ها نباشد.

فرض مي كنيم كه شما براي كلمات كليدي جستجو مي كنيد و كلمه كليدي برتر شما «تاكسي هاي ارزان» مي باشد. شما مي خواهيد سايت خودتان را براي اين كلمه بهينه سازي كنيد. خب، مردم به روش هاي مختلف به دنبال اين كلمه مي گردند. ممكن است آن ها از كلمه «تاكسي هاي مقرون به صرفه» و يا «خودرو سواري كم هزينه» و يا تركيب هاي ديگر استفاده كنند.

انتخاب عنوان مناسب براي سئو,بهينه سازي عنوان سايت,سئو عنوان

در نتيجه شما بايد سعي كنيد هم خانواده و يا هم معني كلمات مختلف را در نظر بگيريد و يك عنوان صفحه جذاب بسازيد. در نتيجه تگ من مي تواند به اين صورت باشد «تاكسي هاي سريع، خودرو هاي ارزان و سواري مقرون به صرفه» باشد. اين تگ براي سه عبارت كليدي مختلف بهينه سازي شده است كه در محدوده 50 تا 60 كاراكتري قرار دارد و احتمالا اين موارد باعث مي شوند كه شما رتبه بندي بهتري به دست بياوريد.

  • استفاده از ابزار كلمه كليدي يا SERP ها: يكي از روش هايي كه شما با استفاده از آن مي توانيد هم معني ها و يا هم خانواده هاي مختلف را به دست بياوريد، استفاده از SERP ها مي باشد. شما مي توانيد كلمه كليدي خودتان را در SERP ها تايپ كنيد. سپس ببينيد كه چه مواردي در نتايج جستجو نمايش داده مي شود. اين كار معمولا باعث مي شود شما انواع هم خانواده هاي مختلف كلمات را مشاهده كنيد كه افراد به دنبال آن ها هستند و همچنين مي توانيد از قسمت people also ask در انتهاي صفحه نيز استفاده كنيد. ابزار كلمه كليدي مورد علاقه شما، مانند Keyword Explorerيا SEMrush يا هر ابزار ديگري كه استفاده مي كنيد مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند. Google Search Console نيز يكي از بهترين ابزار و منابع اطلاعات براي يافتن تركيب هاي مختلف از كلمات كليدي مي باشد.
  1. فراخوان عمل

حالا بايد بگوييم كه شام معمولا كمتر كلمات فراخوان عمل را در جستجوي كلمات كليدي تان مشاهده مي كنيد اما اين كلمات گاهي مي توانند باعث شوند افراد بر روي سايت شما كليك كنند. اين كلمات در واقع فعل هاي عملي هستند.

كلمات عملي: خريد، پيدا كردن، دانلود كردن، جستجو، گوش دادن، نگاه كردن، ياد گرفتن و دسترسي از مهمترين اين كلمات به شمار مي رود. زماني كه شما از اين موارد استفاده مي كنيد، اين كلمات باعث مي شوند كه تهييج بيشتري در مخاطب ايجاد شود زيرا نشان مي دهند كه كاربر مي تواند وراي كلمات كليدي، با كليك كردن بر روي سايت شما كاري را انجام دهد. در نتيجه آن ها الزاما اين كلمات را در جستجوي خودشان تايپ نمي كنند اما وقتي كه اين كلمات را مشاهده مي كنند با خودشان مي گويند « اوه! فكر كنم از اين سايت مي توانم چيزي را دانلود كنم». اين روش باعث مي شود كه يك امتياز ويژه اضافي براي سايت شما ايجاد شود كه باعث افزايش نرخ كليك در سايت شما مي شود.

  1. كلمات كليدي ارجاعي برتر

اين موضوع يكي از روش هايي است كه معمولا مورد غفلت واقع شده است اما مفهوم پيچيده اي را بيان مي كن. گاهي ما صفحه خودمان را براي يك مجموعه از كلمات كليدي بهينه سازي مي كنيم اما ترافيكي كه به سايت ما مي آيد، از يك مجموعه ديگر از كلمات كليدي مي باشد. اما چيزي كه قدرت زيادي دارد اين است كه وقتي افراد كلمات مد نظر خودشان را در جعبه جستجو تايپ مي كنند و همين كلمات را در عنوان خود مشاهده كنند، قطعا با نرخ بيشتري بر روي كلمات كليك مي كنند.

به عنوان مثال، من در همين سايت به analytic خودم رفتم و به  Followerwonk نگاه كردم . متوجه شدم كه كلمات كليدي ارجاعي برتر در  Google Search Console شامل موارد «جستجوي توييتر، بايوس جستجوي توييتر» و « تحليل توييتر» مي باشد. اين موارد كلماتي بودند كه افراد به دنبال آن بودند و سپس بر روي سايت ما در گوگل كليك كرده بودند.

در نتيجه با استفاده از اين اطلاعات من عنوان هايي مانند «جستجو براي بايوس تويير، ابزار تحليل توييتر» را ايجاد كردم. اين عناوين، موارد بسيار قوي بودند و من نسبت به آن ها واقعا حس خوبي دارم. اما شما مي توانيد مشاهده كنيد كه اين تگ شامل اكثر كلمات كليدي مي باشد كه افراد جستجو مي كنند. در نتيجه وقتي مثلا من كلمه «تحليل توييتر» را در جعبه جستجو تايپ كنم و يك نتيجه مثلا «ابزار تحليل توييتر» پيش روي من قرار بگيرد، قطعا بر روي آن كليك مي كنم.

در نهايت بايد به اين موضوع اشاره كرد كه شما بايد صفحه خودتان را بهينه سازي كنيد، نه فقط براي ترافيكي كه تلاش داريد دريافت كنيد، بلكه براي مقدار ترافيكي كه واقعا دريافت مي كنيد نيز بايد اين كار را انجام دهيد. زماني كه شما بتوانيد بين اين دو مورد تطابق ايجاد كنيد، احتمالا در تمام ابعاد قدرت بيشتري خواهيد داشت.

  1. سوالات

سوالات يكي از بهترين ابزارها براي ايجاد يك عنوان جذاب هستند كه در سئو سايت تاثير زيادي داشته باشد. مثلا «پروانه ها به كجا مهاجرت مي كنند؟» . مثلا اين تگ مي تواند براي كلمه كليدي «مهاجرت پروانه ها» بسيار عالي باشد. اما با پرسيدن سوال، شما مي توانيد باعث شكل گيري كنجكاوي در كاربران شويد و در نتيجه آنها انگيزه پيدا مي كنند تا بر روي سايت شما كليك كنند.

اما گاهي شما با پرسيدن سوال مي توانيد به featured snippet هم برسيد. بريتني مولر يك پست بسيار عالي در رابطه با اين موضوع نوشت و نشان داد كه گاهي با استفاده از عنوان هايي كه سوال درون آن ها قرار دارد، شما مي توانيد به ويژگي هاي خاص SERP ها مانند people also ask و يا featured snippet برسيد.

خب اين هم از هفت نكته براي تقويت عنوان صفحه سايت كه اميدواريم براي شما مفيد بوده باشد. اميدواريم كه نظرات خودتان را با ما در ميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.