افزايش بازديد سايت بر اساس سئو – درس دوم

اگر درس اول اين مبحث را نخوانده‌ايد حتما بر روي لينك زير كليك كنيد و با تمركز آن را بخوانيد و سپس به مطالعه اين مقاله بپردازيد:

افزايش بازديد سايت بر اساس سئو – درس اول 

اما در درس دوم مي‌پردازيم به مقوله بسيار مهم لينك‌ها و تاثيرات مثبت و منفي آن‌ها بر سئو سايت.

لينك‌ها   داخلي، ورودي، خروجي

1. anchor text لينك‌هاي ورودي:

همانطور كه در بخش كلمات كليدي بحث شد، اين مورد يكي از مهم‌ترين فاكتورها براي دستيابي به رنكي خوب است. بهترين حالت اين است كه در anchor text كلمه كليدي داشته باشيم، با اين حال، در صورت عدم وجود كلمه‌ كليدي در متن، مشكل خاصي به وجود نمي‌آيد. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه نبايد هميشه ازanchor text يكساني استفاده كرد، زيرا توسط گوگل مجازات مي‌شويد. سعي كنيد كه از كلمات كليدي هم‌ريشه و مترادف‌، يا خيلي راحت از نام سايتتان به جاي آن استفاده كنيد. (3+)

2. مرجع لينك‌هاي ورودي:

علاوه بر anchor text، قابل اطمينان بودن سايتي كه به شما لينك مي‌دهد، نيز حائز اهميت است. به طور كلي، سايت‌هايي كه از PR گوگل بالاتري برخوردار هستند، قابل اطمينان در نظر گرفته مي‌شوند. لينك‌هاي مربوط به سايت‌هاي ضعيف و مزرعه لينك [1] ، مي‌توانند آسيب جدي به شما وارد كنند، بنابراين به هر قيمتي هم كه شده از آن‌ها اجتناب كنيد . (3+)

3. لينك‌ از سايت‌هاي مشابه:

به طور كلي، هر چه بيش‌تر، بهتر. ولي قابل اطمينان بودن سايت‌هايي كه به شما لينك مي‌دهند، از تعداد آن‌ها مهم‌تر است. همچنين، از موارد مهم ديگر، anchor text آن‌ها (و تنوع آن) ، فقدان/ وجود كلمات كليدي در آن، عمر لينك و … است. (3+)

4. لينك‌ از سايت‌هاي edu و gov:

از آنجا كه سايت‌هاي gov و edu نسبت به دامنه هاي com ،biz ،info و … قابل اطمينان‌تر هستند، بنابراين لينك‌هايشان نيز ارزشمند هستند. البته، به دست آوردن چنين لينك‌هايي كار سختي است. (3+)

5. تعداد‌ backlinks:

همانند فاكتور شماره 19، هر چه بيشتر، بهتر. ولي قابل اطمينان بودن سايت‌هايي كه به شما لينك مي‌دهند، از تعداد آن‌ها مهم‌تر است. همچنين، از موارد مهم ديگر، متن انكر آن‌ها است كه آيا حاوي كلمه‌ي كليدي است يا نه، و اينكه چقدر از عمر آن‌ها گذشته‌ و … . (3+)

6. anchor test لينك‌هاي داخلي:

اهميت دارد ولي نه به اندازه‌ anchor text لينك‌هاي ورودي (يا همان خارجي) . (2+)

7. حاشيه anchor text:

متني كه بلافاصله قبل و بعد از anchor text مي‌آيد، نيز داراي اهميت است زيرا بيشتر نشان‌دهنده‌ ارتباط لينك است؛ به اين معني كه آيا لينك مصنوعي است يا به طور طبيعي در متن جريان مي‌يابد. (2+)

8. عمر لينك‌هاي ورودي:

هر چه قدمت لينك بيشتر، بهتر. گرفتن لينك‌هاي جديد و زياد در مدت كوتاهي، به خريد آن‌ها اشاره دارد. (2+)

 

9. لينك از دايركتوري‌ها:

با اينكه شديداً به دايركتوريِ موردنظر بستگي دارد، ولي مي‌تواند مفيد باشد. همانطور كه در DMOZ ليست شده است، دايركتوري ياهو و دايركتوري‌هاي مشابه مي‌توانند براي بالا بردن رنكينگ شما بسيار مفيد عمل ‌كنند، ولي با اين حال با داشتن خروارها لينك از دايركتوري‌هاي PRO بي‌فايده يا حتي مضر خواهند شد، زيرا در صورتي‌كه صدها يا هزاران از چنين لينك‌هايي داشته باشيد، ممكن است به صورت لينك‌هاي spam در نظر گرفته شوند. (2+)

10. تعداد لينك‌هاي خروجي در صفحه‌اي كه به شما لينك داده است:

هر چه كمتر براي شما بهتر است چرا كه اين موضوع لينك شما را با اهميت جلوه مي‌دهد. (1+)

11. anchorهاي اسمي:

anchor هاي اسمي كه براي اهداف داخلي مفيد هستند در عين حال براي سئو نيز مفيد هستند چرا كه تاكيد مضاعف دارد كه بخشي از صفحه، پاراگراف يا متن مهم است. در كد، anchor هاي اسمي به اين صورت نمايش داده مي‌شوند:

<A href= “#dogs”>Read about dogsA>

كه در آن “#dogs” ،anchor هاي اسمي مي‌باشد. (1+)

12. آي‌پي آدرس لينك ورودي:

گوگل انكار مي‌كند كه بين لينك‌هاي آمده از آدرس‌هاي آي‌پي يكسان تبعيض قائل مي‌شود لذا براي گوگل آدرس آي‌پي داراي وزن يكساني هستند. بينگ و ياهولينك‌هاي آمده از يك آي‌پي را حذف كنند لذا همواره بهتر است كه از آي‌پي‌هاي مختلف لينك بگيريد. (1+)

13. لينك‌هاي ورودي از مزرعه‌هاي لينك و ديگر سايت‌هاي مشكوك:

اگر لينك‌‌دهي‌ها دوطرفه نباشند، احتمالاً تأثيري منفي بر سئو شما نخواهند گذاشت. ايده اين است كه تعيين مزرعه‌ لينكي كه به شما لينك مي‌دهد خارج از كنترل شما است، بنابراين زماني‌ كه چنين سايت‌‌هايي به شما لينك مي‌دهند مجازات نمي‌شويد، زيرا خطا از جانب شما نبوده است. با اين حال، با ايجاد بعضي تغييرات تازه در الگوريتمگوگل، عكس آنچه گفته شد رخ مي‌دهد. علت اين امر آن است كه شما بايستي هميشه از مزارع لينك و ديگر سايت‌هاي مشكوك دور بمانيد و يا اگر مشاهده كرديد كه به شما لينك مي‌دهند، با webmaster آن‌ها تماس گرفته و از او تقاضاي حذف لينك را كنيد. (0)

14. لينك‌هاي خروجي زياد:

گوگل به صفحاتي كه شامل تعداد زيادي لينك باشند علاقه‌اي ندارد، بنابراين بهتر است كه تعداد آن‌ها را زيرِ 100 تا براي هر صفحه نگهداريم. داشتن لينك‌هاي خروجي زياد هيچ فايده‌اي براي رنكينگ شما نداشته و حتي ممكن است باعث بدتر شدن وضعيت شما هم بشوند. (1+)

 

15.  لينك دادن بيش از اندازه، لينك‌ دادن اسپَم‌گونه [2] :

زماني‌كه لينك‌هاي زيادي از سايت‌هاي مشابه داشته باشيد، اين كار براي رنكينگ شما بد مي‌شود (حتي اگر رويه، لينك‌دادن دوطرفه نباشد يا به سايت‌هاي همكار كم‌كيفيت لينك دهد) زيرا تداعي خريد لينك يا اسپمينگ است. در بهترين حالت، تنها بعضي از لينك‌ها براي رنكينگ سئو به حساب آورده مي‌شوند. (1+)

16. لينك‌هاي خروجي به مزارع لينك و ديگر سايت‌هاي مشكوك:

برخلاف لينك‌هاي ورودي از مزارع لينك و ديگر سايت‌هاي مشكوك، لينك‌‌هاي خروجي به سايت‌هاي همكار كم‌كيفيت مي‌توانند شما را درگير كنند. شما بايد به طور دوره‌اي وضعيت سايت‌هايي كه به آن‌ها لينك مي‌دهيد را چك كنيد زيرا بعضي اوقات سايت‌هاي خوب، سايت‌هاي همكار كم‌كيفيت مي‌شوند و برعكس. (3-)

17. لينك دادن غير مستقيم:

لينك دادن غيرمستقيم زماني اتفاق مي‌افتد كه سايت A به سايت B لينك دهد، سايت B به سايت C لينك دهد، و سايت C باز به سايت A لينك دهد. اين مثالي از ساده‌ترين رويه بود، ولي حالت‌هاي پيچيده‌تر هم ممكن است رخ دهند. لينك دادن غيرمستقيم شبيه به مبادله‌ لينك‌دهي دوطرفه‌ي پنهان بوده و مجازات دارد. (3-)

البته ناگفته نماند كه اين نوع لينك دهي در آپديت هاي اخير گوگل تاثير منفي پيدا كرده است. قبلا به اين نوع تبادل لينك، تبادل عنكبوتي گفته مي‌شد كه مفيد هم بود.

18. لينك‌هاي تك كاراكتري:

زماني‌ كه شما لينكي تك كاراكتري يا خيلي عريض داريد، از ديد كاربران پنهان مي‌ماند، بنابراين كسي روي آن كليك نكرده و واضح است كه اين لينك فقط براي تحت تأثير قرار دادن موتورهاي جستجو است. (3-)

مقالات آموزش سئو مارا دنبال كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.