نكات مهم بازاريابي تلفني

شما با يك تماس تلفني درست و طبق قاعده بازاريابي با مشتري ميتوانيد يك معامله ي سودآور را شروع كنيد و در مقابل يك تماس تلفني ناموفق ميتواند پايان فروش محصول به مشتري باشد.

 مطالعه اين نكات به بازارياب در برقراري ارتباط تلفني صحيح با مشتري براي جلو رفتن روند فروش كمك مي كند.

شما با يك تماس تلفني درست و طبق قاعده بازاريابي با مشتري ميتوانيد يك معامله ي سودآور را شروع كنيد و در مقابل يك تماس تلفني ناموفق ميتواند پايان فروش محصول به مشتري باشد.

 مطالعه اين نكات به بازارياب در برقراري ارتباط تلفني صحيح با مشتري براي جلو رفتن روند فروش كمك مي كند.

1-قبل از صحبت متن خود را آماده كنيد.

پيش از شروع تماس تلفني با مشتري بايد بدانيم چه سوالاتي را از او بپرسيم و چه نكات و محتوايي را به او منتقل كنيم.

2-زمان مناسبي را براي تماس انتخاب كنيد.

تنها در ساعات اداري با مشتري خود تماس بگيريد جز در مواقعي كه استثنايي رخ داده باشد چون بعضي اوقات شبانه روز زمان مناسبي براي تماس تلفني نيست و ممكن است با اين كار حس بدي را به مخاطب منتقل كند.

3-با لباس مناسب در محل مناسب مستقر شويد.

به صورت رسمي لباس بپوشيد و بعد با مشتري تماس بگيريد ، آراسته بودن بازارياب حتي در پشت تلفن مي تواند به صورت مستقيم و غير مستقيم بر رفتار و زبان بدن او اثر گذار مي باشد.

4- زمان پيگيري مجدد را با مشتري هماهنگ كنيد.

5-نتيجه ي آخرين تماس خود با مشتري را مكتوب كنيد.

بعد از تماس با مشتري نتيجه صحبت خود را در حتما يادداشت كنيد تا براي تماس و پيگيري مجدد بدانيد كه ادامه صحبت ها را بايد از كجا شروع كنيد و همچنين اگر به هر دليلي نتوانستيد خودتان با مشتري تماس بگيريد، بقيه بازاريابان شركت از نتيجه ي تماس شما اطلاع داشته باشند و آن را ادامه دهند.

6- صحبت هاي مشتري را يادداشت كنيد.

مشتري علاقه اي ندارد يك حرف را چند بار بازگو كند پس سعي كنيد نكات مهم كه در طول تماس گفته شده كه شامل دغدغه ها و نگراني هاي مشتري،انتظارات او و زمان و مكان هاي مهم را حتما يادداشت كنيد.

7- بعد از مشتري تلفن را قطع كنيد.

شما آخرين نفري باشيد كه مكالمه تلفني را قطع مي كنيد ممكن است بعد از اينكه خداحافظي كرديد نكته اي به ذهن مشتري برسد و بخواهد آن را بگويد همچنين اين نشانه ادب شما هم مي باشد.

8- براي انجام يك قرار ملاقات حضوري از مشتري وقت بگيريد.

براي بيشتر و بهتر معرفي كردن محصول يا خدمت خود حتما يك قرار حضوري با مشتري بگذاريد زيرا يك تماس تلفني فقط كافي نيست و همچنين با ملاقات حضوري مشتري اعتماد بيشتري به شما مي كند.

9-در طول مكالمه چندين مرتبه نام خانوادگي مخاطب را تكرار كنيد.

10- شمرده، آرام، صميمي اما محترمانه، صحبت نماييد.

11-از مشتري سوال بپرسيد و فقط خودتان سخن نگوييد.

12-به سخنان مخاطب گوش فرادهيد و صحبت او را قطع ننماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.