تكامل سئو سايت از آغاز تاكنون، شاهد تغييرات گسترده اي بوده است. در سئو هم مانند زندگي عادي، تنها چيزي كه ثابت است، تغيير است! حتي سرعت تغيير در سئو هم در حال تغيير است!!!
سرعت تقويت نتايج جستجو و شخصي شدن آن ها، گسترش تعداد موتورهاي جستجو و تخصصي شدن آن ها، و افزايش تعداد جستجو كنندگاني كه در شرايط و مكان هاي مختلف به دنبال رسيدن به پاسخ مد نظر خودشان هستند، همواره در حال افزايش است.
با وجود اين كه شايد فكر كنيد اين تغييرات، به صورت ناگهاني شكل گرفته اند اما خب اصلا به اين صورت نيست. در صورتي كه ما بعضي از تغييرات محسوس در تكامل جستجو را بررسي كنيم، مي توانيم در رابطه با اين كه ما چطور به جايي كه الان هستيم، رسيده ايم ديدگاه هاي خوبي به دست بياوريم. پس بياييد اندكي از اين تكامل را بررسي كنيم و ببينيم كه گوگل در اوايل 2000 در چه شرايطي قرار داشته است.
تكامل سئو سايت از آغاز تاكنون، شاهد تغييرات گسترده اي بوده است. در سئو هم مانند زندگي عادي، تنها چيزي كه ثابت است، تغيير است! حتي سرعت تغيير در سئو هم در حال تغيير است!!!
سرعت تقويت نتايج جستجو و شخصي شدن آن ها، گسترش تعداد موتورهاي جستجو و تخصصي شدن آن ها، و افزايش تعداد جستجو كنندگاني كه در شرايط و مكان هاي مختلف به دنبال رسيدن به پاسخ مد نظر خودشان هستند، همواره در حال افزايش است.
با وجود اين كه شايد فكر كنيد اين تغييرات، به صورت ناگهاني شكل گرفته اند اما خب اصلا به اين صورت نيست. در صورتي كه ما بعضي از تغييرات محسوس در تكامل جستجو را بررسي كنيم، مي توانيم در رابطه با اين كه ما چطور به جايي كه الان هستيم، رسيده ايم ديدگاه هاي خوبي به دست بياوريم. پس بياييد اندكي از اين تكامل را بررسي كنيم و ببينيم كه گوگل در اوايل 2000 در چه شرايطي قرار داشته است.
- اوايل 2000: گوگل در اين دوره نسبت به فعاليت هاي سئو كلاه سياه مخالفت خودش را بيان كرد و حتي روش هاي غير قانوني مانند تكرار كلمات كليدي و فعاليت هاي لينك سازي مشكوك را تحت جريمه قرار داد. در عين حال، ما در اين دوره، شروع نتايج جستجوي محلي را مشاهده كرديم.
- از ميانه تا اواخر دهه 2000: گوگل با ارائه نتايج سراسري كه از نتايج مختلف مانند وبسايت ها، رسانه هاي اجتماعي، تصاوير، ويدئو و اخبار در SERP ها را شامل مي شد، تلاش كرد تا تجربه جستجوي متفاوتي را ارائه كند. در اين دوره Google Suggest كار خودش را شروع كرد كه در واقع عبارات مرتبط با جستجوي كاربران را ارائه مي كرد. در اين دوره Microsoft هم موتور جستجوي Bing را ارائه كرد.
- اوايل دهه 2010: گوگل، سئو سايت را به صورت خلاصه به الگوريتم هايي تقسيم بندي كرد كه بر روي كيفيت و كاربر محور بودن محتوا، تاكيد داشت. پس هر گونه بازي با سيستم براي گول زدن آن ديگر غير قابل قبول شد. بهينه سازي به صورت گسترده توسعه يافت اما تفاوت بين نگرش الگوريتم هاي گوگل نسبت به يك محتواي با كيفيت و نگرش كاربران نسبت به محتواي با كيفيت، كمتر شد. ارائه نتايج محلي توسعه پيدا كرد و ما نتايج جستجوي بدون كليك را مشاهده كرديم.
- اوايل دهه 2010 تا اكنون: در اين دوره نتايج جستجو توسعه بسيار زيادي پيدا كرد. گوگل محتوايي كه سازگار با موبايل نبود را به عنوان محتواي كم كيفيت در نظر گرفت، سپس الگوريتم mobile-first indexing خودش را ارائه كرد. يوتيوب نيز به دومين موتور جستجوي بزرگ بعد از گوگل تبديل شد. آمازون نيز براي جستجوي محصولات به اولين موتور جستجو تبديل شد. سپس ما كم كم در اين دوره شاهد جستجوي صوتي بوديم.
- امروز و آينده: سئو سايت تكامل يافته است و حالا به يكي از عملكرد هاي تجاري اصلي تبديل شده است. در اين ميان، جستجو در همه زمينه ها وجود دارد، بيشتر به صورت جستجوي عمودي (جستجو بر روي موضوعات خاصي از محتواي آنلاين) انجام مي شود و تا حد زيادي مبتني بر موضوعات مختلف شكل مي گيرد.
سئو مدرن
بيشتر فعاليت هايي كه هم اكنون در سئو انجام مي شود به منظور حداكثر رساندن اثر بخشي محتواي يونيك براي به دست آوردن ترافيك و تقاضا مي باشد، اما نقش آن در سازمان دهي نيز توسعه يافته است و حجم كار آن نيز بيشتر شده است.
نحوه استفاده از سئو مدرن
حالا روش ها و بينش هاي مرتبط با سئو سايت از استراتژي ها و تصميم گيري هايي فراتر از محتواي وبسايت پشتيباني مي كنند. استفاده گسترده تر از هوش سئو يك پيشرفت طبيعي در تكامل جستجو مي باشد. در كل، تحقيقات سئو مي تواند اطلاعات زيادي در رابطه با هدف مشتريان نشان دهد. براي محتوا، جستجوي پولي، رسانه هاي اجتماعي و بازاريابي هاي ايميل، دانستن اين كه مخاطب هدف به دنبال چه چيزي است، باعث مي شود ما بتوانيم پيام، محصول و يا سرويس بهتري را به آن ها ارائه دهيم.
يك نظر سنجي در ميان بازاريابان UK در سال 2018، نشان داد كه 88% از پاسخ دهنده ها معتقد هستند كه سئو سايت يكي از بخش هاي ضروري در اجراي بازاريابي اينترنتي بوده و 79% از آن ها نيز معتقد هستند كه سئو بخشي موثر در فعاليت هاي بازاريابي مي باشد. اما اين نظرسنجي همچنين نشان مي دهد كه براي بازاريابان و متخصصان سئو دشوار است كه با اين سرعت تغييرات در جستجو ها مواجه شوند.
سئو مدرن چطور اجرا مي شود
براي بيشتر بازارياب هاي سئو، كار روزانه سئو اهميت بسيار زيادي دارد. شما بايد اين موضوع را هم در نظر داشته باشيد كه 75% از بازارياب ها به صورت منظم حداقل از چهار ابزار مختلف و يا منبع داده استفاده مي كنند تا بتوانند استراتژي هاي سئو سايت خودشان را اجرا كنند.
سئو وب سايت در 2019 و بعد از آن
تا به امروز، سئو به صورت گسترده يك كسب و كار با عملكرد واكنشي بوده است. در سال 2019 شما بايد منتظر باشيد كه سئو نه فقط به صورت واكنشي، بلكه بر اساس پيش بيني تقاضا انجام شود. دو تغيير باعث شكل گيري اين شرايط مي شوند:
1.تغيير از راه حل هاي نقطه اي (راه حل فقط براي يك موضوع خاص) به خط مشي براي سئو سايت
2.توانمند سازي سئو به صورت زمان واقعي (real-time) و صحيح
تغيير از راه حل هاي نقطه اي به خط مشي در سئو
ماهيت زمان بر و به نوعي گسسته در اجراي سئو براي بيشتر بازارياب هاي جستجو، حالا براي بيشتر افراد به يك موضوع طبيعي تبديل شده است زيرا آن ها هم مي دانند كه تغييرات در دنياي جستجو، بسيار سريع رخ مي دهد. اين تغييرات در مدت طولاني هم باقي نمي مانند. جستجو هميشه با سرعت بالايي در حال تكامل مي باشد. تلاش براي حفظ فعاليت مطابق با تغييرات جديد سئو گوگل، تسلط به ابزار جديد و اضافي براي مديريت سئو و يافتن زمان براي استفاده از داده هاي مختلف در برنامه هاي سئوي قابل اعتماد، يكي از ضروري ترين فعاليت هاي مورد نياز در اين دوره مي باشد.
براي اين كه ببينيم فعاليت هاي سئو وب سايت به كدام سمت مي رود، ما مي توانيم ببينيم كه برند هاي پيش رو حالا چه كار مي كنند. BrightEdge Instant باعث شده كه نسل بعدي بازارياب هاي جستجو بتوانند از بينش ها و داده هاي زمان واقعي استفاده كنند و براي بهينه سازي محتوا مطابق با يك خط مشي واحد، استراتژي هاي خودشان را مشخص كنند. در نتيجه آن ها ميتوانند به صورت موثر از روش هاي زير استفاده كنند:
1.افزايش سرعت كار سئو كاران با روش هاي زير:
- ساده سازي و يا خودكار سازي كارهاي تكراري سئوكاران
- ادغام منابع مختلف از داده ها و اضافه كردن ارزش بيشتر با برون سپاري و نشر داده هايي كه در دسترس نمي باشد.
2.تبديل كردن داده به بينش با استفاده از هوش مصنوعي و يادگيري عميق (Deep learning) براي سازمان دهي داده ها و ايجاد پيشنهادات معني دار
3.در نظر گرفتن تغييرات عمده و جزئي در جستجو براي كاربران و ابتكار عمل بر اساس تغييرات
براي اين كه سئو تاثير خودش را حفظ كند، بايد كارايي داشته باشد. تغيير از مديريت راه حل هاي نقطه اي سئو، استفاده از داده هاي مختلف از منابع متفاوت در قالب هاي مختلف و تحليل داده ها براي رسيدن به يك خط مشي واحد در سئو وب سايت باعث مي شود كه كارايي بيشتري ايجاد شود و بازارياب هاي ديجيتال حتما بايد از اين روش استفاده كنند.
توانمند سازي سئو زمان واقعي و صحيح
چيزي كه ما امروز به عنوان سئو زمان واقعي مي شناسيم در واقع همان سئو مبتني بر اطلاعات گذشته با يك دوره زماني كوتاه تر مي باشد. تكامل سئو سايت همواره پايدار مي باشد و جديدترين روش ها براي سئو مطابق با داده هاي زمان واقعي و جديد مي باشد كه باعث شكل گيري تغييرات در رابطه با رتبه بندي و كلمات كليدي مي شود و پيشنهاداتي لحظه اي را براي سئوكاران فراهم مي كند.
بازارياب ها بايد بتوانند مادامي كه كار خودشان را انجام ميدهند گرايش هاي موجود را به صورت زمان واقعي شناسايي كنند. اين سطح از بينش باعث مي شود آن ها بتوانند به صورت موردي، محتوايي را توليد يا بهينه سازي كنند كه بتواند از گرايش و علايقي كه قرار است در آينده نزديك ايجاد شود، استفاده كنند. اين توانايي باعث مي شود كه رقبا بتوانند به صورت پيش بينانه اي (پيش بيني شرايط آتي از قبل)، نسبت به گرايش هاي جستجو واكنش مناسب را نشان دهند.
- یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ | ۱۴:۰۵
- ۶۸ بازديد
- ۰ نظر