چطور مي توان به بك لينك با كيفيت در سال 2019 دست پيدا كرد؟
لينك ها يكي از روش هايي براي كاربران هستند تا بتوانند اطلاعات مورد نظر خودشان را در اينترنت پيدا كنند. اين لينك ها يك عامل رتبه بندي براي صفحه شما هم هستند. از ميان بيش از 200 عامل رتبه بندي، لينك ها هميشه يكي از سه عامل مهم رتبه بندي در محتوا و RankBrain بوده است.
اما، فقط داشتن لينك كافي نيست. آموزش ساخت بك لينك با كيفيت و يا در واقع كيفيت لينك هاي شما نيز اهميت زيادي دارد. گوگل نه فقط تعداد بك لينك هاي يك صفحه بلكه كيفيت آن ها را هم در نظر مي گيرد. متاسفانه، بعضي از سئوكاران با عجله تلاش مي كنند تا كاري كنند سايت هايشان محبوب شود و در لينك هاي كم كيفيت سرمايه گذاري مي كنند. اما لينك سازي با كيفيت بالا، تنها روشي است كه مي تواند باعث شكل گيري نتايج خوبي شود.
دنبال كردن سريع ترين و ارزان ترين نتيجه باعث مي شود كه بعضي از افراد از روش هاي اشتباه براي توليد بك لينك استفاده كنند. اين روش ها معمولا تكنيك هاي كلاه سياه هستند كه مي تواند باعث جريمه گوگل و نابود شدن شهرت سايت شان شود. چيزي كه جالب است اين است كه حتي آژانس هاي سئو نيز از تكنيك هاي ضعيف لينك سازي استفاده مي كنند. يك مطالعه در سال 2018 توسط Assertive Media بر روي 230 آژانس لينك سازي در انگلستان انجام شد و مشخص شد كه نه مورد از ده آژانس از روش هاي اشتباه براي لينك سازي استفاده مي كنند.
براي اين كه شما هم به سرنوشت آن ها دچار نشويد، بايد لينك هاي با كيفيت ايجاد كنيد.
بك لينك با كيفيت چيست؟
در قسمت زير ما سه عامل را به شما معرفي مي كنيم كه نشان دهنده كيفيت لينك ها هستند.
الف) اعتبار صفحه اي كه به شما لينك شده است
اعتبار صفحه اي كه به شما لينك شده است، براي گوگل اهميت زيادي دارد. منطق اين موضوع اين است كه اگر يك صفحه معتبر از محتواي شما استفاده كرده است، قطعا محتواي مرتبط و مفيدي در سايت شما وجود دارد. اين اعتبار كه با نام PageRank شناخته مي شود، به گوگل نشان مي دهد كه صفحه اي كه از لينك شما استفاده كرده است چه قدر اعتبار دارد و در نتيجه اين موضوع باعث بهبود اعتبار شما مي شود.
ب) اعتبار سايتي كه به شما لينك شده است
اعتبار كلي وبسايتي كه به شما لينك داده است هم براي گوگل يك نشانه مهم است كه نشان مي دهد سايت شما سايت معتبري است. اعتبار سايت خيلي شبيه به اعتبار صفحه مي باشد و معمولا بر اساس رتبه بندي دامنه (DR) و اعتبار دامنه (DA) اندازه گيري مي شود كه اين مقياس ها به ترتيب توسط Ahrefs و Moz ارائه مي شود.
ج) ارتباط محتوايي
Page Rank و اعتبار دامنه تنها در صورتي مفيد هستند كه محتواي سايت شما ارتباط موضوعي داشته باشد. به عنوان مثال، چشم انداز دريافت لينك از سايت NYTimes.com بسيار خوب مي باشد. اما، در صورتي كه موضوع شما مطابق با موضوعي كه در سايت NYTimes.com از شما لينك دريافت كرده مرتبط نباشد، اين لينك خيلي ارزشي نخواهد داشت. اين موضوع به اين دليل است كه در مبناي تمام فعاليت هاي لينك سازي، مرتبط بودن اطلاعاتي كه به يكديگر لينك شده اند، اهميت بسيار زيادي براي كاربر دارد.
بهترين روش هاي ساخت بك لينك با كيفيت در سال 2019
بر همگان مشخص است كه لينك سازي هنوز هم يكي از مهم ترين مهارت هاي سئو مي باشد. اما، براي اين كه در اين زمينه تسلط پيدا كنيد شما بايد مهارت هاي مختلفي داشته باشيد كه براي دريافت لينك از ديگران ضروري مي باشد.
براي به دست آوردن لينك هايي كه مطابق با معيارهاي بالا باشد و دريافت پايدار اين لينك ها به صورتي كه وبسايت شما هميشه بر اساس اين لينك هاي با كيفيت تقويت شود، شما بايد تلاش بسيار زيادي بكنيد. اين كار نيازمند اين است كه شما تقريبا زمان زيادي را براي انجام كار صحيح، سپري كنيد.
در ادامه ما چند روش موثر را به شما ارائه مي كنيم كه مي تواند در سال 2019 باعث تقويت فعاليت هاي لينك سازي شما شود:
- استراتژي بازاريابي محتوا
بازاريابي محتوايي، در مركز فعاليت هاي لينك سازي قرار دارد. قبل از اين كه شما انتظار به دست آوردن بك لينك داشته باشيد، بايد محتواي مفيدي را ارائه كنيد. اما اين كافي نيست. داشتن يك استراتژي به شما كمك مي كند تا متوجه شويد كه چه نوع محتوايي بهترين عملكرد را ايجاد مي كند و نشر آن محتوا در كدام قسمت بهترين نتيجه را فراهم مي كند.
مثلا بر اساس Backlinko، تصاوير، پست هاي ليستي، داده هاي تحقيقاتي و راهنماي جامع عملكرد بسيار خوبي دارند. با داشتن يك استراتژي خوب، شما مي توانيد انواع مختلف از محتوا را بر روي بازه گسترده اي از سايت هايي با رتبه بندي بالا توزيع كنيد. در نهايت، استراتژي هاي بازاريابي محتوا مي تواند به شما كمك كند محتوايي را منتشر كنيد كه نه فقط به كاربران كمك مي كند بلكه به شما كمك مي كند تا لينك هاي با كيفيتي را به دست بياوريد كه اين خود بهترين روش ساخت بك لينك به حساب مي آيد.
به عنوان مثال، در سال 2015، ما يك مقاله عمقي در رابطه با بازاريابي درون گراي موثر را ارائه كرديم كه در اين مقاله از نظرات بيشتر متخصص هاي لينك سازي در اين صنعت استفاده كرديم و از آن ها خواستيم تا نظرات خودشان را در رابطه با وبلاگ نويسي مهمان بيان كنند. اين مقاله تقريبا يك ماه نوشتنش طول كشيد اما در چندين سايت، يكي از بهترين محتوايي بود كه در اين زمينه توليد شده بود. اين محتوا هزاران بك لينك طبيعي را ايجاد كرد كه اين لينك ها در وبلاگ هاي بسيار زيادي توزيع شده بودند. اين موضوع ممكن است در اصل به اين دليل باشد كه در اين مقاله ما به سوالات افراد پاسخ داديم و در عين حال، از يك استراتژي موثر استفاده كرديم تا مطمئن شويم كه رهبران فكري در اين صنعت، مقاله را با دنبال كنندگان خودشان به اشتراك گذاشته باشند.
2-برقراري ارتباط با ايميل
در لينك سازي، معمولا شما به چيزي كه خواستار آن هستيد ميرسيد. خواه اين موضوع بازسازي لينك خراب، جستجوي معكوس تصاوير، ثبت وبلاگ در دايركتوري هاي مرتبط، ارائه پست هاي مهمان و يا استفاده از لينك هاي شكسته براي لينك سازي مي باشد كه تمام اين موارد نيازمند اين است كه شما به افراد ايميل بفرستيد.
شما نبايد از اين كار خجالت بكشيد. شما با دانستن چالش هايي كه در ارتباطات با افراد از طريق ايميل در سال 2019 خواهيد داشت، بايد به سمت اين كار برويد. براي اين كه در پوشه هاي اسپم افراد قرار نگيريد، پيشنهاد مي كنم كه از روش هاي زير استفاده كنيد:
- شخصي سازي ايميل براي دريافت كننده ها
- رفع سوالات آن ها و هدف گيري براي حل مسئله به جاي درخواست مستقيم براي لينك شناسايي بهترين زمان براي مكاتبه با افراد و دريافت ميزان پاسخ دهي بيشتر
- 3-فعاليت در انجمن هاي اينترنتي
نخست شما بايد بر روي بسترهاي آنلاين مختلف حضور داشته باشيد كه اين موضوع شما را قادر مي سازد تا يك مجموعه لينك براي وبسايت خودتان ايجاد كنيد. به عنوان مثال، Product Hunt بستري است كه افراد در آن جا با يكديگر در رابطه با تكنولوژي هاي جديد بحث مي كنند و يك سايت با DA 75 مي باشد. تمام كاري كه شما براي به دست آوردن بك لينك رايگان با كيفيت از اين سايت بايد انجام دهيد، اين است كه يك پروفايل ايجاد كنيد. براي رسيدن به بهترين نتيجه، شما بايد براي ارائه نظرات در رابطه با محصولات مختلف در اين وبسايت فعال باشيد، نظر بدهيد، راي بدهيد و به صورت مكرر، نسبت به محتواي مختلف فعال باشيد.
Crunchbase هم يك انجمن آنلاين مشابه از افرادي مي باشد كه مي خواهند هميشه نسبت به تغييرات ديجيتال پيشرو باشند. با ايجاد كردن يك حساب، شما به صورت خودكار يك لينك بسيار با كيفيت از يك وبسايت با DA 91 دريافت مي كنيد. هر چه شما فعال تر باشيد، مزاياي بيشتري را هم دريافت مي كنيد. اين انجمن گفتگو و انجمن هاي ديگر منابع بسيار با ارزشي از بك لينك با كيفيت رايگان هستند اما شما هميشه بايد براي رسيدن به نتايج خوب، فعاليت مداوم داشته باشيد.
4-اصلاح و بهينه سازي وب سايت
طراحي وبسايت ضعيف براي سئو سايت بسيار بد است. براي شروع كار، در صورتي كه طراحي وبسايت شما باعث رانده شدن افراد مي شود، آن ها سايت شما را خيلي سريع ترك مي كنند. گوگل نيز اين موضوع را به عنوان يك سيگنال ضعيف در نظر مي گيرد.
يك عامل طراحي ديگر كه بايد در نظر داشته باشيد، سرعت سايت است. تحقيقات نشان داده است كه 47% از كاربران بيشتر از دو ثانيه براي بارگذاري يك وبسايت صبر نمي كنند.
در نتيجه شما بايد تنوع دستگاه هاي افرادي كه از سايت شما استفاده مي كنند را هم در نظر داشته باشيد. به صورت خاص، شما بايد وبسايت خودتان را براي دستگاه هاي قابل حمل بهينه سازي كنيد مانند تلفن هاي هوشمند، زيرا مقدار بسيار زيادي از ترافيك به صورت مداوم از اين دستگاه ها به دست مي آيد. تلفن هاي هوشمند و تبلت ها بيش از 61% از ترافيك اينترنت را ايجاد مي كنند.
در سال 2019، داشتن يك طراحي منعطف براي وبسايت كه بتوان آن را اصلاح كرد، اهميت بسيار زيادي دارد. توانايي شما براي تغيير وبسايت خودتان با سرعت بالا شما را قادر مي سازد تا مطابق با نيازهاي مشتريان و استفاده از گرايش هاي طراحي جديد، واكنش مناسب داشته باشيد. در صورتي كه شما فقط از يك مدل طراحي استفاده كنيد، قطعا شانس شما براي موفقيت كاهش پيدا مي كند. اما در صورتي كه شما از يك طراحي مبتني بر CMS استفاده كنيد مثل WordPress، باعث مي شود شما بتوانيد به راحتي در طراحي خودتان تغييرات ايجاد كنيد.
جمع بندي
بيش از دو دهه است كه ساخت لينك يكي از استراتژي هاي بسيار عالي در سئو مي باشد. اين موضوع احتمالا در سال هاي آتي نيز تغييري نخواهد كرد. در صورتي كه شما مي خواهيد موفق شويد، شما بايد بتوانيد لينك هاي با كيفيت را شناسايي كرده و مهم تر از آن، بتوانيد به اين لينك ها دست پيدا كنيد.
- شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸ | ۱۳:۲۶
- ۲۱ بازديد
- ۰ نظر