افزايش بازديد سايت بر اساس سئو – درس اول

به دليل درخواست‌هاي مكرر شما دوستان عزيزم، ليستي از بهترين و بدترين عملكردها براي طراحي وب‌سايتي با ترافيك بالا را در اين مقاله جمع‌آوري كرده‌ام. زمان زيادي براي آماده‌سازي اين مقاله صرف شده است پس پيشنهاد مي‌كنم شما هم زمان زيادي براي مطالعه دقيق آن صرف نماييد.

در اينجا فهرستي از فاكتورهايي كه روي رنك شما در گوگل، بينگ، ياهو و ديگر موتورهاي جستجو تاثيرگذارند آمده است. ليست شامل فاكتورهاي مثبت، منفي و همچنين فاكتورهاي بي‌اثر مي‌باشد. بيشتر فاكتورهايي كه در ليست آمده است به طور عملي در گوگل و تا حدودي بينگ و ياهو و ديگر موتورهاي جستجو با اهميت كمتر تست شده است. اگر به اطلاعات بيشتري در بخش خاصي از فهرست نياز داريد، مي‌توانيد آموزش سئو ما را از اينجا مطالعه كنيد كه بصورت مفصل در خصوص كلمات كليدي، لينك‌ها، متاتگ و … توضيح داده است.

در درس اول مي‌پردازيم به مهم‌ترين مقوله بهينه‌سازي سايت براي گوگل و در نتيجه افزايش بازديد كه آن چيزي نيست جز كلمات كليدي (عبارات كليدي).

كلمات كليدي

1. كلمات كليدي در تگ عنوان:

اين مكان يكي از مهم‌ترين مكان‌ها براي داشتن كلمه كليدي است چرا كه چيزي كه درون تگ عنوان نوشته مي‌شود در نتايج جستجو به شكل عنوان صفحه شما نمايش داده مي‌شود. تگ عنوان بايد كوتاه باشد (6 تا 7 كلمه حداكثر) و كلمه كليدي بايد نزديك ابتداي تگ عنوان باشد.(3+)

2. كلمات كليدي در آدرس:

كلمات كليدي در آدرس ها بسيار مفيد هستند به عنوان مثال http://www.newseo.ir/seo-learning كه "SEO Leaning" عبارت كليدي است كه شما به دنبال رنك براي آن هستيد. اما اگر كلمه كليدي در ديگر بخش‌هاي متن نداريد، فقط به داشتن آن‌ها در آدرس‌ها بسنده نكنيد.(3+)

لطفا اگر اين مورد را دقيق متوجه نشديد دوباره بخوانيد و در صورت نياز در بخش نظرات از بنده سوال بپرسيد .

3. تراكم كلمات كليدي در متن:

يكي ديگر از فاكتورهاي مهم كه بايستي چك كنيد همين تراكم وجود كلمات كليدي در متن است. 3 تا 7 درصد براي كلمات كليدي اصلي مناسب است و حداقل 1 تا 2 درصد بايد باشد. لطفا دقت كنيد كه تراكم كلمات كليدي بيش از 10 درصد مشكوك به نظر مي‌رسد و بيشتر به عنوان كليشه‌اي از كلمات كليدي به حساب مي‌آيد تا يك متن نوشته شده طبيعي. (3+)

4. كلمات كليدي در Anchor Text:

اين فاكتور هم بسيار مهم است، خصوصاً براي anchor text لينك‌هاي ورودي، چرا كه اگر در anchor text لينكي از سايت ديگر كلمه كليدي داشته باشيد، اين موضوع به منزله تاييدي از طرف سايت مورد نظر براي كلمه كليدي (و نه به طور كلي سايت) شما است. (3+)

5. كلمات كليدي در هِدر (تگ‌هاي H1، H2 و ...) :

يكي ديگر از مكان‌هايي كه حائز اهميت است اينجاست، اما مراقب باشيد كه صفحه شما متني درست و به جا در مورد كلمه كليدي خاصي، داشته باشد. (3+)

حتما يادتان هست كه اين تگ‌ها چه نقش مهمي در شناسايي عبارات كليدي مهم بهگوگل داشتند؟؟!!!

6. كلمات كليدي در آغاز متن:

با اينكه به اندازه anchor text تگ عنوان يا هدر مهم نيست اما تا حدودي بااهميت است. با اين حال، به ياد داشته باشيد كه آغاز متن الزاما به مفهوم پاراگراف اول نيست. به عنوان مثال اگر از جدول استفاده مي‌كنيد، اولين پاراگراف متن ممكن است در نيمه دوم جدول باشد. (2+)

7. كلمات كليدي در تگ Alt:

جستجوگرها، تصاوير را نمي‌خوانند اما توصيفات متني عكس‌ها را در تگ alt بررسي مي‌كنند بنابراين اگر در صفحه‌تان عكس داريد، تگ alt را با تعدادي كلمه كليدي مرتبط پر نماييد. (2+)

البته شايد برخي از شما دوستان هم از بنده شنيده باشيد كه گوگل به زودي توانايي پردازش تصاوير را به موتور جستجوگر خود اضافه ميكند كما اينكه الان هم از آن در سطح بسيار كم استفاده مي‌نمايد.

8. كلمات كليدي در متاتگ‌ها:

خيلي خيلي كم اهميت، خصوصاً براي گوگلياهو و بينگ همچنان به آن‌ها اعتماد مي‌كنند. بنابراين اگر سايتتان را براي ياهو يا بينگ بهينه مي‌كنيد، اين تگ‌ها را پر نماييد. در هر حالتي، پر كردن اين تگ‌ها مشكلي ايجاد نمي‌كند لذا آنها را پر نماييد.(1+)

9. كلمه كليدي مجاور:

كلمه كليدي مجاور تعيين‌كننده اين است كه چقدر متن و كلمه كليدي به هم مرتبط هستند. بهترين حالت اين است كه آن‌ها يكي پس از ديگري باشند (مانند غذاي سگ) و هيچ كلمه ديگري بينشان نباشد. براي مثال، اگر شما كلمه "سگ" را در پاراگراف اول و "غذا" را در پاراگراف سوم داريد، اثر مثبتي دارد اما نه به اندازه عبارت "غذاي سگ" بدون هيچ كلمه ديگري بينشان. كلمه كليدي مجاور براي عبارات كليدي كه شامل بيش از 2 كلمه هستند نيز صادق است. (1+)

10. عبارات كليدي:

مضاف بر كلمات كليدي، شما مي‌توانيد روي عبارات كليدي نيز كار كنيد كه شامل چندين كلمه هستند مانند "خدمات سئو سايت". بهترين حالت زماني است كه عبارت كليدي را روي عبارات محبوب بهينه كنيد لذا در نتايج جستجو كاملا بر مورد جستجو شده منطبق مي‌شود اما گاهي اوقات بنا به دلايلي براي 2 يا 3 كلمه جدا از هم (مانندسئو و خدمات) به جاي يك عبارت بهينه‌سازي انجام مي‌دهيد.(1+)

11. كلمات كليدي درجه دوم:

بهينه‌سازي براي كلمات كليدي درجه دوم مي‌تواند ايده‌اي طلايي باشد چرا كه وقتي هر كسي براي كلمات كليدي محبوب بهينه‌سازي را انجام مي‌دهد، رقابت كمتري بين صفحاتي كه براي كلمات ثانويه بهينه شده‌اند وجود دارد. به عنوان مثال "دانلود فيلم جديد امين حيايي" ممكن است هزاران بار كمتر از عبارت "دانلود فيلم" كليك بخورد اما اگر در ايران ساكن باشيد براي عبارت اول تعداد ترافيك كم اما هدفمندي به دست مي‌آوريد.(1+)

12. كلمات كليدي هم‌ريشه:

براي زبان انگليسي اين مورد فاكتور مهمي نيست چون كلماتي كه از ريشه يكساني هستند (مانند سگ، سگ‌ها، سگي و …) مشابه در نظر گرفته مي‌شوند و اگر كلمه سگ را در صفحه‌تان داريد، براي سگ‌ها و سگي نيز كليك دريافت مي‌كنيد اما براي ديگر زبان‌ها كلمات كليدي هم‌ريشه مي‌تواند مشكل‌زا باشند چرا كه كلمات متفاوت كه از ريشه يكساني هستند به صورت مشابه درنظر گرفته نمي‌شود و ممكن است نياز داشته باشيد كه همه آن‌ها را بهينه‌سازي كنيد.(1+)

13. مترادف‌ها:

بهينه‌سازي مترادفات كلمات كليدي در كنار كلمات اصلي. اين كار براي سايت‌هاي انگليسي مفيد است، چرا كه موتورهاي جستجو به اندازه كافي باهوش هستند و به خوبي از كلمات مترادف براي رنك‌دهي به سايت‌ها استفاده مي‌كنند اما براي بسياري از زبان‌هاي ديگر كلمات مترادف براي رنك‌دهي به حساب نمي‌آيند.(1+)

14. كلمات با اشتباه تايپي (كه بنده به اين اشتباه غلط ويرايشي مي‌گويم) :

تلفظ اشتباه بسيار متداول است و اگر بدانيد كه كلمات كليدي مد نظرتان كلمات با املاي مشابه دارند (مانند غريب و قريب) ، ممكن است علاقه‌مند شويد كه آن‌ها را نيزبهينه‌سازي كنيد. بله، اينكار شايد مقدار بيشتري ترافيك به شما بدهد اما اشتباهات تايپي در سايتتان وجهه خوبي ندارد بنابراين بهتر است كه اينكار را انجام ندهيد يا فقط براي متاتگ‌ها اين كار را انجام دهيد.(0)

15.  كلمات كليدي خنثي‌كننده:

هنگامي كه مشغول بهينه‌سازي براي عبارت طولاني از كلمات كليدي هستيد، خصوصا كلمات غيرمرتبط، اينكار روي تمامي عملكرد بهينه‌سازي شما اثر منفي مي‌گذارد و باعث از دست رفتن متن مي‌شود.(2-)

16.  استفاده ابزاري بيش از حد از كلمات كليدي:

هر گونه استفاده بيش از حد از كلمات كليدي (بيش از 10 درصد) تاثير منفي دارد و درواقع داريد روي از دست دادن نتايج جستجو و حتي مسدود شدن سايتتان ريسك مي‌كنيد. (3-)

با مقالات بيشتر آموزش سئو با ما همراه باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.