به جهت احترام به درخواست هاي مكرر شما دوستان عزيزم، از امروز شروع ميكنم به ارائه مراحلي منحصربفرد كه به شما كمك ميكند عوامل رتبه بندي گوگل و محل قرارگيري سايتتان در نتايج جستجو (SERP) را بشناسيد.
البته قبلا خيلي جامع تر به 200 فاكتور گوگل در بخش آموزش سئو سايت اشاره كردم اما اين سلسله مقالات كتاب آموزش سئو جديدي كه در زمينه فاكتورهاي رنكينگ گوگل منتشر خواهد شد به روزتر بوده و يادگيري دقيقي اينها در كنار توضيحات جامع قبلي بسيار كاربردي خواهد بود.
ما عوامل را به قطعات پازل مانندي تقسيم ميكنيم كه با چينش آنها در كنار يكديگر نهايتا به شمايلي درست و كامل از رتبه بندي گوگل ميرسيم. به نظر مي رسد كه صدها سيگنال وجود دارد و ما نميتوانيم هرگز صددرصد از همه پارامترهاي دخيل در ماجرا مطمئن باشيم. همچنين الگوريتم گوگل هر ساله هزاران بار تغيير ميكند، بنابراين معياري است كه دائما در حال تغيير است اما ما سعي ميكنيم با بهترين عملكرد همواره آپديت و دقيق باشيم. در بخش هاي بعدي بطور مفصل در خصوص عواملي چون محتوا، لينكها، يادگيري ماشين، گسترش سايت، دامنه، موبايل، سرعت و … صحبت خواهيم كرد. ابتدا اجازه دهيد بطور ساده المانهايي كه گوگل براي رنك دادن به صفحات شما استفاده ميكند را با هم بررسي كنيم.
فاكتور صفحه : 1-10
تگ عنوان
همانطور كه در مقالات قبلي عنوان كرده ام، اين تگ در سايت استفاده مي شوند تا به گوگل و بازديدكنندگان بگويند سايت شما بطور دقيق در چه موردي فعاليت مي كند. بر طبق اعلام MOZ، تگ هاي عنوان يكي از مهمترين عوامل سئو صفحه بشمار ميروند. در اينجا توضيحاتي در خصوص تاثيرگذاري آنها روي رنك صفحه شما ارائه خواهيم كرد :
- كلمات كليدي كه مايل هستيد در آنها رنك پيدا كنيد را در تگ عنوان قرار دهيد.
- هر كلمه كليدي كه به تگ عنوان نزديكتر باشد از اهميت بيشتري برخوردار ميشود و وزن بيشتري را دريافت ميكند (منظورم دقيقا اين است كه عبارت كليدي خود را در ابتداي عنوان قرار دهيد).
كلمه كليدي اصلي – كلمه كليدي ثانويه | نام تجاري
- تگ عنوان شما بايستي توسط كاربر انساني نوشته شود. در نتيجه حسي منطقي در آن ايجاد ميشود (بجاي يك مشت كلمه كليدي توليد شده توسط ربات!).
- تگ عنوان خود را در سراسر وبسايتتان تكرار نكنيد چرا كه ميتواند تاثيري عكس داشته باشد (منظورم دقيقا اين است كه يك عنوان را حتي در بيش از يك صفحه استفاده نكنيد).
عوامل مهمي كه شايد جز سيگنالهاي اصلي بشمار نروند ولي تاثير زيادي دارند:
مطمئن شويد كه تگ عنوان شما حدود 50-60 كاراكتر باشد (شامل فاصله ها). تگي طولاني تر ممكن است توسط گوگل كوتاه شود. اگر كسي نام برند يا شركت شما را نشنيده است (و جزئي از عبارات كليدي مهم نيست) آن را در انتهاي تگ عنوان قرار دهيد.
تگ هاي H1
تفاوت بين تگ H1 و تگ عنوان كاملا مشخص است: تگ عنوان در نتايج جستجو ظاهر ميشود اما تگ عنوان چيزي است كه بازديد كنندگان در صفحه مشاهده ميكنند. تيتر يا نام صفحه وب شما در اكثر اوقات به تگ H1 شما شكل ميدهد.
در اينجا بايستي نسبت به بعضي موارد در تگ عنوان خود مطمئن شويد:
- كلمات كليدي موردنظرتان بايستي در تگ H1 باشد.
- H1 شما مي تواند متفاوت از تگ عنوان باشد. البته حتما نبايستي ايگونه باشد! بابت مشابه بودن تگ عنوان و H1 در يك صفحه وب جريمه نخواهيد شد (البته اكثر CMS ها اين مورد را بطور خودكار ايجاد ميكنند)؛ اما تغيير كلمات كليدي در هردو باعث ميشود شانس شما در جستجوهاي مختلف افزايش ميدهد (اگر بدونيد كه الان چه نكته مهمي بهتون ياد دادم باور كنيد حداقل تو ذهنتون هم كه شده از امير قمصري تشكر مي كنيد!!).
- فقط يك تگ H1 در هر صفحه استفاده نماييد. البته اگر از HTML5 استفاده نماييد در هر بخش ميتوانيد از تگ H1 متفاوتي استفاده كنيد.
- بخش اصلي محتواي خود را با استفاده از تگ هاي H2 و H3 بشكنيد، اما از آنها بطور منطقي و كم استفاده نماييد.
- تگ هاي H2 و H3 شما بايستي شامل كلمات كليدي مرتبط باشند. گرچه خودتان تكرار نميكنيد اما بازهم كلمات و عباراتي وجود دارند كه اميدوار هستيد در آنها رنك بيابيد.
توضيحات متا
- توضيحات متا يا همان سئو سايت پاراگرافي كوتاه از متن قرارداده شده در HTMLL يك صفحه وب است كه محتواي آن را توصيف ميكند.
گوگل اعلام كرده است كه توصيفات متا، سيگنالي براي رتبه بندي بشمار ميروند. اما كيفيت توضيحات روي نرخ كليك تاثير ميگذارند بنابراين بسيار مهم است در استفاده از اين عنصر عاقلانه رفتار نماييد. ارسال خوانا و نسخه قابل فهم بسيار مهم است، چرا كه توضيحات متا به مثابه آگهي تبليغي براي صفحه موردنظر شما است.
توضيحات متا نبايد بيش از 135-160 كاراكتر باشد.
توضيحات سئو را به هيچ عنوان كپي نكنيد !
منبع : نيوسئو
- پنجشنبه ۰۹ دی ۹۵ | ۱۰:۲۲
- ۵۲ بازديد
- ۰ نظر