همه چیز درباره Keyword Stuffing و نقش آن در سئو

یک مفهوم مهم که امروزه هر فردی که با سئو سروکار دارد باید بداند پر ​​کردن کلمات کلیدی است و ماهیت آن چیست. هنگامی که می خواهید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، همیشه با روش ها و روش هایی روبرو می شوید که کمی جذاب تر هستند و به نظر می رسد شما را سریعتر از حد معمول به چیزی که می خواهید می رساند.

البته، شما همچنین می خواهید از تکنیک هایی استفاده کنید که به سرعت رتبه و ورودی سایت شما را افزایش دهد. اما همیشه به یاد داشته باشید که پر کردن کلمات کلیدی یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که نه تنها به شما نتیجه نمی دهد، بلکه به طور قابل توجهی شانس پنالتی را افزایش می دهد. برای آشنایی با نحوه عملکرد این تکنیک کلاه سیاه و نحوه جلوگیری از آن، به تعریف پر کردن کلمات کلیدی بروید.

keyword stuffing چیست؟

پر کردن کلمات کلیدی (پر کردن صفحه با کلمات کلیدی) زمانی است که یک کلمه کلیدی بیش از حد معمول در صفحه‌ای از سایت تکرار می‌شود، به منظور افزایش رتبه در گوگل. در این روش مدیر وب سایت سعی می کند تا حد امکان کلمات کلیدی مورد نظر را در قسمت های مختلف صفحه و محتوای آن قرار دهد.

امروزه، مانند سالهای گذشته، بمباران صفحات با کلمات کلیدی محبوبیت خود را از دست داده است. با این حال، من می بینم که برخی از برندها از این تکنیک کلاه سیاه برای بهبود سئو سایت خود استفاده می کنند.

انواع keyword stuffing: 

    • تکرار بیهوده کلمات کلیدی در متن محتوا
    • نگهداری کلمات کلیدی در بخشهایی که مرتبط نیستند
    • مکان کلمات کلیدی در قسمت هایی از صفحه که محتوا نیستند
    • مشخص کردن مناطق در صفحه و تکرار کلمات کلیدی بیشتر در آن بخش ها

نمونه‌ای از سایتی که می‌خواهد برای کلمه کلیدی "دانلود فیلم‌های کمدی خارجی" رتبه‌بندی کند، اما کلمه کلیدی stuffing عمدی یا غیرعمدی است:

نکته مهم: اگر در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کردید که سایتی از این تکنیک استفاده می کند و در رتبه اول قرار دارد، به هیچ وجه آن را کپی نکنید. دیر یا زود، این وب سایت توسط گوگل جریمه شده و از نتایج جستجو حذف خواهد شد. شوخی با گوگل بدترین خطری است که یک سئو می تواند متحمل شود!

همچنین نوعی پر کردن کلمه کلیدی وجود دارد که برای کاربران قابل مشاهده نیست. در این روش کلمات کلیدی در بخش هایی قرار می گیرند که فقط خزنده های موتورهای جستجو می توانند آن ها را بخزند و کاربران این کلمات را نمی بینند. از جمله:

  • هم رنگ کردن کلمات کلیدی با رنگ پس زمینه سایت به منظور مخفی کردن آن ها
  • گنجاندن کلمه کلیدی در کدهای صفحه، متاتگ ها، و بخش نظرات.

بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد و برخی از برندها فکر می‌کنند با این کار می‌توانند خزنده‌های موتورهای جستجو را فریب دهند، اجرای این نوع پر کردن کلمات کلیدی مستقیماً بر افت رتبه سایت تأثیر می‌گذارد.

چرا keyword stuffing برای سایت مضر است؟

طبق مثالی که در بالا برای این مورد آوردم، دلیل واضحی که چرا نباید از این تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید باید برای شما واضح باشد. پر کردن کلمات کلیدی تجربه کاربری بسیار بدی را برای سایت شما ایجاد می کند!

محتوای قرار داده شده در سایت باید ارزش داشته باشد. حالا این مقدار می تواند هر چیزی باشد. هنگامی که صفحات وب سایت خود را با کلمات کلیدی بیش از حد بمباران می کنید، آشکار می شود که نمی توانید به این هدف برسید.

کاربران باهوش‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. پس از ورود به یک وب سایت، آنها به سرعت متوجه می شوند که هدف مدیر سایت از آپلود محتوای آن چه بوده است. اگر کاربر معنای پر کردن کلمات کلیدی را بداند، به سرعت داستان را درک کرده و سایت شما را ترک خواهد کرد. اگر با این مفاهیم آشنا نباشند، پس از مطالعه چند خطی از محتوای مورد نظر، متوجه بی کیفیتی آن شده و از سایت خارج می شوند.

حتما می دانید که افزایش نرخ پرش سایت، کابوس تمامی سئوکاران است.

بیشتر دوره های آموزشی قانونی سئو تاکید دارند که محتوای سایت نباید به طور خاص برای موتورهای جستجو نوشته شود. شما باید محتوایی ایجاد کنید که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی کند.

شاید در 10 سال گذشته، هر کسی که مفهوم پر کردن کلمات کلیدی را می‌دانست، بتواند با استفاده از نوع آن به رتبه‌های گوگل برسد. اما امروزه الگوریتم های رتبه بندی گوگل آنقدر پیشرفته و به روز شده اند که وب سایت های متخلف را جریمه کرده و از نتایج جستجو حذف می کنند.

اجازه دهید خلاصه ای از دلیل تخریب سایت های سئو با بمباران صفحات آنها با کلمات کلیدی ارائه دهیم. 3 دلیل اصلی برای این داستان وجود دارد:

  • نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند
  • تجربه کاربری کیفیتش را از دست می دهد
  • احتمال جریمه شدن سایت افزایش پیدا می کند

در ادامه این 3 دلیل کافی است تا بتوانید این تکنیک های سئو کلاه سیاه را برای همیشه از ذهن خود دور کنید.

اگر می خواهید صفحه ای در سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند، باید آن صفحه را برای عبارت مورد نظر "بهینه سازی" کنید. صفحه را با کلمات کلیدی بمباران نکنید.

برخی افراد از آن طرف بام می افتند و به اشتباه تصور می کنند که استفاده از کلمات کلیدی در محتوا مهم نیست! سعی کنید جزو این افراد نباشید. حال اگر قصد دارید صفحات خود را به درستی بهینه کنید. نکات زیر می تواند به شما کمک کند از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

  • برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی درنظر بگیرید.
  • تعداد کلمات محتوا نباید کمتر از 500 کلمه باشد.
  • چگالی کلمه کلیدی را در هر صفحه رعایت کنید.
  • از کلمات کلیدی فرعی، مترادف، LSI و long-tail در صفحاتتان استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی اصلی را حتما در عنوان، توضیحات متا، آلت تصاویر و پاراگراف اول به کار ببرید.

نتیجه

امیدوارم درک بهتری از پر کردن کلمات کلیدی داشته باشم و چگونه می تواند به استراتژی سئوی شما آسیب برساند. تکنیک های سئو کلاه سیاه به این یک چیز محدود نمی شود. اگر به تازگی کار سئو را شروع کرده اید، سعی کنید تا پایان سفر خود از این تکنیک اجتناب کنید و ارائه با کیفیت را اولویت اول خود قرار دهید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد