امروز و در اين ساعت مي خواهم در مورد مطلبي در سئو صحبت كنم كه كمتر كسي به آن دقت مي كند! و ان زمان ماندگاري كاربر در سايت شماست.
اين بحث بسيار مهم است ! البته نه فقط از ديد گوگل بلكه به لحاظ برند سازي ماندن كاربر در سايت شما تاثيرات مهم و مفيدي در پي خواهد داشت كه شايد از هيچ طريق ديگري رخ ندهد.
شما در سايت خود بايد شرايطي ايجاد كنيد كه باعث شود كاربر پس از ورود زمان بيشتري را در آن سپري كند.همانطور كه مي دانيد الكسا به سايت ها رتبه اي مي دهد به نام “Daily Time on Site” كه نشان دهنده ميزان حدودي حضور كاربران در سايت شما براي يك روز است.
اينطور نيست كه زمان ماندگاري كاربران در يك سايت خبري با يك سايت نمايش فيلم و يك سايت دانلود يكي باشد .قطعا اين طور نيست!! اما من در ذيل به شما نكاتي را گوشزد مي كنم كه هم براي سئو سايت مفيد باشد و هم براي بحث برندسازي …
– بروز رساني مداوم سايت
آپديت كردن مطالب سايت و بروز رساني محتوا ،همواره يكي از مواردي است كه كاربر را بيشتر جذب سايت شما مي كند و در واقع به اين صورت كاربر با هر بار ورود به سايت ، مطالب جديد و متنوعي را مشاهده كرده و زمان بيشتري را در سايت صرف خواهد كرد. از آن طرف هرچه سايت شما كمتر بروز رساني شود، كاربر با مشاهده مطالب تكراري ، اشتياق بررسي مطالب سايت شما را از دست مي دهد و ممكن است سريعا سايت شما را ترك كند و بدين صورت زمان ماندگاري او در سايت شما روز به روز كمتر خواهد شد …
– محتواي جذاب
محتوا يكي از مهمترين ها در امر سئو سايت مي باشد هرچه مطالبي كه در سايت شما قرار ميگيرد از جذابيت بيشتري برخوردار باشد ، پس از ورود كاربر به سايت شما در ماندگاري او تاثير بسزايي خواهد داشت.البته اين بدان معنا نيست كه هر محتوايي گير آورديد در سايتتان قرار دهيد !!!
– چند بخش كردن مطالب طولاني
اگر قصد ارائه مطلبي را داريد كه نسبت تصوير به متن آن زياد خواهد بود ، آن را به چند بخش تقسيم كنيد و يا زماني كه محتواي مطلب شما خيلي زياد است حتما آن را چند بخش كنيد و در هر قسمت عنوان پست جديد را به صورت سري بندي نمايش دهيد.
مثلا : فاكتورهاي سئو 2016 – درس اول ، فاكتورهاي سئو 2016 – درس دوم
– نمايش مطالب سايت درچند صفحه
اگر تعداد مطالب سايت شما زياد است حتما آنرا در چندين صفحه براي كاربر به نمايش بگذاريد (دقت نماييد كه اين مورد با مورد قبلي فرق زيادي دارد). معمولا نمايش بين ۵ تا ۱۰ مطلب در هر صفحه كاربردي و معقول است. نمايش تعداد زياد مطالب در يك صفحه كاربر را خسته و زمان ماندن كاربر در سايت را كاهش مي دهد.
– نمايش تبليغات به صورت واقعا هدفمند و كاربردي
يكي از بزرگترين اشتباهات سالهاي اخير وب مسترهاي ايراني استفاده بي حد و اندازه از پاپ آپ بود.چيزي كه به شدت كاربر را آزار مي داد و خيلي زود گوگل براي آن مجازات بسيار سنگيني در نظر گرفت و صدها سايت ايراني را به شدت جريمه كرد.اما تبليغات بد و آزار دهنده فقط پاپ آپ نيست بلكه تبليغاتي مثل تبليغات برخي از سايت هاي دانلود كه بايد بيش از 50% صفحه را پايين برويد تا تازه به توضيحات نرم افزار برسيد نيز براي كاربران حرفه اي بسيار زننده است …بهترين نوع تبليغات رپورتاژ آگهياست
– خدمات پشتيباني آنلاين
ابزار پشتيباني آنلاين همچون سيستم چت آنلاين به صورت عجيبي به افزايش ماندگاري كاربر در سايت كمك مي كند.اما نبايد فراموش كنيم ما در اين رخداد كاربر را وادار به ماندن كرديم و او به تمايل قطعي خود، در سايت ماندگار نشده است.
– راه اندازي بخش نظرات سايت
از اين طريق نيز به صورت كاملا هدفمند ماندگاري كاربران در سايت شما افزايش پيدا خواهد كرد كه حتي با اين نكته شما يك تير و دو نشان خواهيد زد ! بروزرساني محتواي سايت + ماندگاري بيشتر كاربر
ممنونم مي شود اگر مورد ديگري داريد در بخش نظرات اعلام فرماييد تا به مقاله اضافه كنم.من (امير قمصري) همواره منتظر نظرات جذاب شما هستم.
منبع : سئو سايت
- یکشنبه ۱۴ آذر ۹۵ | ۱۱:۴۰
- ۵۱ بازديد
- ۰ نظر