گام اول : بهينهسازي اعتبار مبتني بر صفحه
در اينجا چگونگي ايجاد اعتبار، مبتني بر صفحه براي سايتتان شرح داده ميشود.
1. لينك دادن به سايتهاي دلخواه: من ميدانم كه شما سايتهاي ضعيف با جايگاه ويژه را در گوگل ديدهايد.
آيا تا به حال توجه كردهايد كه آنها هرگز به ساير سايتها لينك نميدهند؟
ميتوانيد بگوييد كه اين علامت خطر است؟
اما سايتهاي واقعي، مثل The Huffington Post يا NYTimes.com به سايتهاي ديگر، از راست و چپ لينك ميدهند.
شما هم بايد همين كار را كنيد. لينك دادن به ساير سايتها يك استراتژي سئو سايت است.
بخاطر داشته باشيد كه سايتهايي كه شما به آن لينك ميدهيد روي ساييتان اثر گذار هستند (اين را نگفتم كه همين الان بدون خواندن ادامه اين پست و بررسي سايتهايي كه ميخواهيد به آنها لينك بدهيد، برويد و كلي لينك در سايتتان بسازيد)
2. Privacy Policy, Terms: مطمئن شويد كه سايتتان داراي Privacy Police و يا قوانين جامع و كامل باشد. صفحات “خستهكنندهاي” داريم كه گوگل به آنها توجه ميكند.
3. Bounces و سايتهاي بلاك شده: گوگل تأييد كرده است كه تعامل كاربر يك فاكتور رنكينگ است. آنها حتي تا آنجا پيش رفتند كه تعداد كاربرهاي Chromeي كه سايتتان را بلاك كنند، را در نظر ميگيرند، پس بايد تا آنجا كه ميتوانيد سعي كنيد ميزان كسل كنندگي سايت شما و يا همان بيارزش بودن محتوايتان براي كاربران را كم كنيد.
آيا شما ميتوانيد تصور كنيد كه چقدر يك سايت ميتواند براي مردم مشكوك باشد كه اقدام به بلاك كردن واقعي آن كنند؟!!
و مشابه آنچه گفته شد براي سايتهاي با نرخ bounce بالا برقرار است: اگر سايت شما ارائهدهندهي اطلاعات ارزشمندي باشد، چرا مردم بايد بلافاصله بعد از باز شدن، آن را ببندد و ديگر به آن سر نزنند؟!!
4. منابع و مراجع: فهرستي از منابع و مراجع را در پايان متنتان بياوريد. اين به گوگلنشان ميدهد كه محتواي شما به خوبي مورد پژوهش قرار گرفته است (و بنابراين مجاز است)
گام دوم: اندازه مهم است: چطور مثل يك برند بزرگ به نظر بياييم؟؟
گوگل اخيراً روي برندها خيلي حساس شده است.
چگونه شما ميتوانيد كاري كنيد كه شبيه برندي بزرگ به نظر بيايد؟
ساده است. سيگنالهاي برند بسازيد.
به ياد داشته باشيد گوگل فقط يك ماشين رنكينگ سايت است (معروف به الگوريتم.اين يعني اينكه گوگل فقط يك ربات است كه به سايتها رنك مي دهد.)
او متوجه نميشود كه Pepsi يك برند است چون سال گذشته در رقابت تجاري ساليانه ديده شده است! درواقع گوگل نگاه ميكند كه كدام برندها براي سيگنالهاي برند ظاهر ميشوند و به اين ترتيب آنها را شناسايي ميكند.
گوگل به برندها اعتماد دارد و آنها را جدي ميگيرد.
در ذيل، آنچه Schmidt Google CEO Eric در مورد برندها ميگويد آورده شده است:
"برندها راه حل هستند، نه مشكل. برندها چگونگي نجات شما از دردسرهايي كه درست كردهايد را نشان ميدهند"
در زير چگونگي نجات از اين دردسرها و شباهت پيدا كردن به يك برند بزرگ را بصورت گام به گام ميآوريم:
1. دامنههاي برند شده/نام سايت: دامنههاي با تطابق عبارتي كامل را فراموش كنيد. آپديت EMD اين موضوع را شفاف ساخته است كه نيازي به كاربرد دامنههاي باتطابق كامل نيست. به جاي MostComfortableMaleThongsX.com، برويد سراغ ComfyThongs.com.
بكارگيري يك دامنهي برندشدهي متغير، اين پيام را ميفرستد كه شما برندي يكتا هستيد، نه يكي از بازندههاي سئو كه سعي دارد با يك كلمهي كليدي رنكينگش را بالا ببرد. (نكند فكر كرديد ميشود گوگل را گول زد؟!!)
2. همهچيز در مورد صفحهي Us: محتواي صفحهتان را كم نكنيد.
برندهاي واقعي محتواي حجيم و كاملي در مورد شركتشان، مأموريتشان، وضعيتشان و غيره دارند. يك مركز اطلاعات خصوصي الكترونيكي درباره صفحهي us بسازيد و در آن داستانتان را بگوييد. (من در اين سايت هميشه در خدمت شما هستم و منتظر سوالات شما ميمانم. اگر كاري داريد كافيست بپرسيد!)
3. اكانتهاي فعال شبكههاي اجتماعي: همهي برندهاي بزرگ در شبكههاي اجتماعي، مانند فيسبوك، Linked in ،Pinterest و محيطهاي مشابه بسيار فعال هستند. حتي اگر شما سايت كوچكي را راهاندازي ميكنيد، اجازه بدهيد كه اكانتهاي اجتماعيتان (به خصوص لينكد اين) تكاني بخورند.
4. نام سايت = كلمهي كليدي: مردم در جستجوي برندها هستند، اين برندها خواه ميتوانند ايده باشند، خواه YouTube و يا John Deer. همانطور كه ميدانيد گوگل شما را يك برند در نظر ميگيرد هنگامي كه لينك سايتهايي مثل Youtube را داشته باشيد.
لينك سايتها زماني ظاهر ميشوند كه شما اقدام به ساخت backlinkهاي خيلي زياد كرده باشيد و سپس مردم براي برند شما در گوگل جستجو انجام دهند.
علاوه بر ساخت سايتي با كيفيت، در اينجا سه روش ديگر براي برگرداندن اسم سايتتان در داخل كلمهي كليدي برند شده گفته ميشود:
- از پروكسيهاي محتلف استفاده كنيد، اسم سايتتان را در داخل گوگل تايپ كنيد، و روي سايتتان در نتايج كليك كنيد.
- از مردم در انجمنها، شبكههاي اجتماعي و يا سيستمهايي مثل تلگرام كمك بگيريد تا براي اسم سايتتان جستجو كرده و روي اسم سايتتان در نتايج كليك كنيد.
- اسم سايتتان را چند بار در ويدئوهاي YouTube بگوييد تا بازديدكنندگان آن را در داخل گوگل تايپ كنند (معمولاًسايتهاي من چند هفته بعد از استفاده از اين تكنيك توسط لينك سايتها مورد استفادهي بسيار قرار ميگيرند.)
5. Anchor text اسم برند: طبيعتاً مردم به برندهايي با anchor text اسم برند لينك ميدهند. بنابراين اگر سايت شما bia2music.com هست، بهتر است كه شما چند لينك با anchor text بصورت “bia 2 music” بدهيد.
گام سوم:اطلاعات موثق از دامنه
آيا ميدانيد كه گوگل يك ثبتكنندهي دامنه است؟
ولي آنها دامنهها را نميفروشند.
موضوع عجيبي است!
علت اين است كه ميخواهند روي اطلاعات whois شما جاسوسي كنند و با اين كار ممكن است به دردسر بيافتند. همانطور كه ميدانيد، زماني كه شما يك ثبتكنندهي مورد تأييد ICANN هستيد ميتوانيد اطلاعات whois را در تمام مدت روز چك كنيد.
در اينجا كارهايي را كه شما ميتوانيد انجام بدهيد تا اعتبار بيشتري از اطلاعات دامنه تان به دست بياوريد آورده ميشود:
- دامنه تان را براي مدت بيش از دو سال ثبت كنيد: گوگل ميخواهد ببيند كه شما دامنه تان را براي مدت طولاني حفظ كردهايد يا نه. اگر چه اثر ثبت دامنه درسئو تا زمان مرگ وجود دارد، ولي با اين حال چيزي است كه احتمالاً نميتواند به شما آسيب بزند و حتي ممكن است به كمك شما نيز بيايد. بنابراين دنبال آن برويد.
- دامنه تان را عمومي كنيد: هيچ كمپاني واقعي، whois خصوصي ندارد (اگر باور نداريد امتحان كنيد). اطمينان حاصل كنيد كه آدرس واقعي باشد.
- اطلاعات whois را روي صفحهي contact us قرار بدهيد: براي اينكه واقعاً بهگوگل نشان دهم كه صداقت و شفافيت برايم مهم است، من هميشه تلفن و آدرس شناسايي دامنه ام را روي صفحهي contact ام قرار ميدم. اين هم يك سيگنال برند است. پست كردن آدرستان به گوگل ميگويد كه شما در جايي "دفتر" داريد (حتي اگه دفترتان زيرزمين خانه مادرتان باشد.)
اين به تنهايي ممكن است كه چيز كوچيكي به نظر بيايد، ولي به آن اينگونه نگاه كنيد:
كدام سايت به نظر شما قابل اعتمادتر به نظر ميآيد؟
سايتي با whois خصوصي و فاقد صفحهي contact كه در سه ماه منقضي ميشود، يا سايتي با آدرسي واقعي و شماره تلفني كه با اطلاعات contact رسمي سايتشان مطابقت دارد و بيش از 5 سال با انقضاء دامنه فاصله دارد؟
به اين مسئله فكر كنيد.
گام چهارم:لينكهاي مطمئن
مثل هر چيزي در دنياي گوگل، به گردش حول لينكها اعتماد كنيد.
و آنها اين را بر اساس نسخه سئو از Six Degrees of Kevin Bacon انجام ميدهند.
اعتباري كه شما از ساير سايتها به دست ميآوريد اغلب به درجه اعتبار معروف است.
اساساً، گروهي از دسته سايتهاي بسيار مطمئن داريم، مثل govs، edus، CNN.com، DMOZ و غيره.
بسياري از سايتهاي مطمئن اينترنت لينكهايي را مستقيماً از اين سايتها ميگيرند.
با اين حال، شما ميتوانيد مقداري از آن اعتبار را با گرفتن لينكها از سايتهايي به دست بياوريد كه داراي لينكهايي از اين دسته هستند.
بنابراين هميشه بهتر است كه قبل از اينكه براي گرفتن لينك از پروفايل لينك سايت ديگر وقت بذاريد، به خود پروفايل لينك سايت نگاه بيندازيد.
لطفا توجه داشته باشيد كه PR همهي داستان را به شما نميگويد.
فرض كنيد كه دو تا سايت داريد كه براي گرفتن لينك از آنها، به آنها نگاه مياندازيد:
سايت A : PR3 1 لينك از MIT.edu و 1 لينك از CNN.com
سايت 2 B : PR5، تعداد زيادي كامنتبلاگ و لينكهاي شبكه بلاگ
من خودم شخصاً لينكي را از سايت A هر روز هفته ميگيرم، اگرچه PR كمتري دارد.
سايتهايي كه بسياري از لينكها را مستقيماً از govs ،edus و غيره ميگيرند رنكينگ بهتري داشته و در برابر آپديتها مقاوم تر هستند.
به عبارت ديگر، شما خواهان لينك دادن سايتهايي به خود هستيد كه بسيار مورد اعتماد باشند.
گام پنجم:بكلينكهاي سايت Google News
از ديد گوگل، سايتهاي مورد قبول Google News جزء مورد اعتمادترين سايتهاي اينترنت هستند.
به اين فكر كنيد: سايتهاي news بايستي قابل اعتماد باشند.
اگه شما "بهترين rapper همهي زمانها" را جستجو كنيد، ممكن است كه فهرست ان شامل “شخصي با بستني وانيلي” هم باشد.
ولي news sites در استاندارد بالاتري نگه داشته ميشوند زيرا محتواي آن ها بايد دقيق باشد.
اگر آنها نوشتهاي را با عنوان "جاستين بيبر رئيسجمهور اكوادور را انتخاب كرد"پست كنند، بهتر است كه درست باشد!
براي اينكه Google News سايتي را دربربگيرد، بايستي آن سايت قبل از شمول، مورد بازديدهاي دستي بسيار قرار بگيرد.
اين به آنها (از ديد گوگل) مقدار زيادي اعتماد ميبخشد.
موضوع اين است كه، گرفتن يك لينك واقعي از سايت مورد قبول Google News آسان نيست. شما بايستي براي آن هفتهها زمان بگذاريد تا لينكتان را بگيريد. اما اين لينكي است كه ميتواند زندگي شما را تغيير بدهد.
اين مقاله ترجمهاي از چند مقاله در زمينه آموزش سئو بود به همراه تجربيات اختصاصي خودم كه به بهترين شكل سعي كردم آن را به شما انتقال دهم.
ممنون از توجه شما!
- شنبه ۱۴ فروردین ۹۵ | ۱۸:۲۵
- ۶۳ بازديد
- ۰ نظر