سئو چيست؟

آموزش سئو سايت

سئو چيست؟

افزايش فروش,اينترنت هند,برند سازي

 

 

سئو چيست ؟ سئو به وب سايت ها كمك مي كند تا از طريق كليد واژه ها و به طور متمركز ترافيك و در واقع مشتري بيشتري براي وبسايت ايجاد شود. معمولا اين كار از طريق رتبه بالاي وبسايت يا برند در نتايج موتورهاي جستجو مانند گوگل، بينگ، ياهو و… انجام مي شود. 

در ذيل تاثيرات مستقيم و غير مستقيم سئو سايت را بر روي توسعه كسب و كار بررسي شده است : (اين نتايج بر اساس تحقيقاتي در كشور هند يعني بزرگترين مركز فناوري اطلاعات جهان، به دست آمده است)

  • موجب افزايش و رشد سريع نفوذ اينترنت مي شود

طبق گزارش هاي اخيردر كتاب آموزش سئو سايت، تا سال 2020 هر سال حداقل 50 ميليون نفر به كاربران اينترنت در هند اضافه مي شوند. اين رشد ديگر فقط از طريق كاربران اينترنتي در دستكاپ ها ايجاد نمي شود، بلكه كاربران اينترنتي تلفن همراه قسمت اعظم آن را تشكيل خواهند داد. جوانان، جمعيت اصلي به شمار مي روند كه بيشترين رشد را دارند و از تجربه هاي جديد استقبال مي كنند.

حدود سه چهارم كاربران آنلاين هندي، در گروه سني 18 تا 35 قرار دارند. اين نشان مي دهد كه در دهه هاي آتي، آنها مشتريان هدف شما خواهند بود. براي دسترسي به آنها، بايد حضور آنلاين پررنگي داشته باشيد و مهم نيست كه محصولات يا خدماتي كه ارائه مي دهيد، چيست.

  • به «جذب» مشتريان كمك مي كند

در يك تحقيق آنلاين در سطح جهاني مشخص شد كه وقتي صحبت از تعداد خريداراني مي شود كه بطور آنلاين و از طريق موتور جستجو خريد مي كنند، هند رتبه اول را كسب مي كند. برخلاف رسانه ها يا رسانه اجتماعي سنتي كه در آن بايد به مخاطب هدف نزديك شويد، ماهيت دروني سئو به دنبال مشترياني مي گردد كه آنها در اينترنت شما را جستجو مي كنند. اگر يك مشتري يك واژه جست و جوي خاص را در موتور جستجو تايپ كند و نام شما را در اولين نتايج ببيند، در واقع به او گفته شده كه محصول يا خدمات شما به آنچه كه جستجو كرده، بسيار مرتبط است.

  • موجب بازگشت بهتر سرمايه مي شود

تبليغات آنلاين يك صندوق پول است كه بايد به طور مداوم در آن پول بريزيد تا مشتريان را به سمت خود جلب كنيد. البته اين براي يك استارت آپ ناخن خشك امكان پذير نيست. تبليغات شما فقط تا زماني پخش مي شود كه شما پول خرج كنيد. در مقابل، يك راهبرد سئو، ترافيك طبيعي ايجاد مي كند و تا ماه ها پس از استفاده فعالانه، شما از مزاياي آن بهره مند خواهيد بود. سئو براي پيگيري نتايج از نظر ترافيك، رتبه بندي و مبادلات نيز مفيد است. بنابراين، بازگشت سرمايه در سئو بيشتر از بازگشت سرمايه در ساير كانال هاي بازاريابي ديجيتالي است.

  • برندسازي شما را تقويت مي كند

در پاسخ اين سوال كه سئو چيست مي توان افزود سئو ديگر تنها راهبرد بازاريابي نيست؛ اكنون سئو يك قانون يكپارچه از راهبرد بازاريابي كلي يك شركت به شمار مي رود. وقتي گوگل، وبسايت استارت آپ شما را در بالاي نتايج جستجو قرار ميدهد، تأثير خوبي روي مشتريان مي گذارد. اين امر موجب اعتمادسازي و اعتبار شما در بين مشتريان مي شود. هرچه رتبه صفحات و محتواي شما بالاتر باشد، احتمال اينكه مشتريان روي محتواي شما كليك كنند تا بيشتر درباره برند شما بدانند، بيشتر خواهد بود.

  • تقاضاي آفلاين ايجاد ميكند

يك نظرسنجي نشان داد كه 85 درصد از مصرف كنندگان، از اينترنت براي يافتن كسب و كارهاي محلي استفاده مي كنند. تصور كنيد كه شما اخيرا يك بوتيك لباس باز كرده ايد. فرض كنيد يك صفحه اجتماعي يا يك وبسايت داريد (كه اولين گام براي بازاريابي آنلاين شما به شمار مي رود!) در اين صورت سئو مي تواند شما را به مشترياني كه چيزي درباره شما نمي دانند اما محصولات شما براي آنها بسيار مناسب است، وصل كند. اگر شما از سئو استفاده نكنيد، مشتريان آنلاين شما را پيدا نخواهند كرد و ترغيب نمي شوند كه از فروشگاه شما ديدن كنند. صنعت تجارت الكترونيك هند، روي سئو به عنوان يكي از راهبردهاي بازاريابي داخلي بسيار حساب مي كند. سيميلار وب يك شركت اطلاعات ترافيكي است كه اخيرا گزارشي منتشر كرده است. طبق اين گزارش مشخص شد كه امسال 36 درصد ترافيك از دستكتاپ، مربوط به ترافيك مستقيم فروش اينترنتي در هند بوده است. در حالي كه ترافيك جستجوي عادي 30 درصد از بازديدهاي دسكتاپي اين صنعت را تشكيل داده است. موفقيت هر راهبرد سئو به نحوه اعمال آن بستگي دارد. سئو سايت به منابعي از لحاظ مالي، وقت و تلاش نياز دارد؛ بنابراين هر استارت آپي كه مي خواهد از ان استفاده كند، بايد بررسي كند كه چه مقدار و به چه طريقي مي تواند اين منابع را در سئو سرمايه گذاري كند. به طور نمونه، برخي از سئوهاي اوليه را مي توان از طريق خود كارآفرينان و با يادگيري مراحل اوليه از طريق كارگاه هاي آموزشي و آموزشهاي آنلاين انجام داد. سپس وقتي استارت آپ شما رشد كرد، بايد يك راهبرد داشته باشيد تا سئو را به عنوان يك روند مداوم و يكپارچه در بازاريابي و برندسازي خود جاي دهيد. در نهايت، مقدار سرمايه اي كه مي خواهد در سئو سرمايه گذاري كنيد، فقط به بودجه شما محدود مي شود و بايد اين موضوع را در نظر داشته باشيد.

 

منبع : نيوسئو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.