در سالهاي آخر دهه گذشته Trustrank عبارتي شاخص در امر سئو سايت بشمار مي آمد و با نهايت احترام سئوكاران مدعي بودند كه بزودي Trustrank جاي رنك صفحه را به عنوان مهمترين فاكتور رنكينگ مي گيرد.
خب حالا بگوييم كه Trustrank دقيقا چي هست؟
داستان تا حدودي پيچيده است …
مت كات به مناسبت هاي مختلف بارها اعلام كرده است كه Trustrank معياري نيست كه آنها براي رنك دادن به سايت شما از آن استفاده مي كنند. احتمالاً شما نمره Trustrank مشخصي نداريد بر عكس رنك صفحه كه مقدار آن براي هر سايتي مشخص است.
اما قطعا درست است كه سايت شما مي تواند اعتماد گوگل را با تركيبي از فاكتورها بدست آورد و هنگاميكه اين اعتماد را بدست آورديد شاهد ترافيك بالا و شاخصي در سايتتان خواهيد بود.
برايان دين (يكي از دوستان سئو كار من) كار خوبي براي يافتن روشهاي كسب اعتماد گوگل انجام داده است. من الزاماً با همهي موارد ذكر شده توسط او موافق نيستم اما نكات كليدي به اين صورت است:
گسترش اعتبار صفحه – لينك دادن به نويسندگان، شامل بودن قوانين و حقوق شخصي، پرهيز از هرز نويسي (هااااا …)، استناد به منابع معتبر.
نگاه كردن ، شبيه به برندي بزرگ – سايت را برند كنيد، جزئيات صفحه را بياوريد، در شبكه هاي اجتماعي فعال باشيد، anchor text برنددار استفاده كنيد.
اطلاعات دامنه اي قابل اطمينان – ثبت نام و فعال سازي براي حداقل 2 سال، اطلاعات دامنه اي عمومي.
لينك هاي مطمئن – مشخصات لينك قوي و موزون.
بيشتر شبيه ليستي از نصيحت هايي خشك در ارتباط با آموزش سئو است، بنابراين من مي گويم كه با اينكه بدست آوردن اعتماد گوگل براي ترافيك/رنكينگ خيلي مهم است، trustrank در واقع تركيبي از راهكارها و فاكتورهاي ديگر است و بعضي از مواردي كه مي گوييم به خودي خود الزاما يك فاكتور رنكينگ بشمار نمي روند.
حتما شنيده ايد كه گوگل براي نگاه به يك سايت 200 فاكتور دارد و نكته بسيار پراهميت جهت بردن نگاه گوگل به سمت مثبت براي سايت خود ، بهينه بودن تمام فاكتورهاي گوگل يا حداقل 80% آن ها است.
- شنبه ۱۷ مهر ۹۵ | ۱۰:۳۶
- ۸۵ بازديد
- ۰ نظر