ویژگی های تیم بازاریابی حرفه ای

مانند فوتبال، زمانی شما در بازاریابی و فروش موفق خواهید شد که به صورت تیمی کار کنید. مهم نیست که تعداد اعضای تیم بازاریابی شما چند نفر باشد، مهم آن است که به صورت تیمی با یکدیگر کار کنید.

پس از تحقیقات فراوان در رابطه با ویژگی های تیم بازاریابی حرفه ای، 9 ویژگی و شاخصه برای آن معرفی شده است که در این مقاله می توانید با آن ها آشنا شوید:

ویژگی اول: تخصص

بازاریابی آنلاین مانند یک جهان دارای تنوع بسیار زیادی است. صدها تکنیک و استراتژی بازاریابی آنلاین وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. از استراتژی هایی که برای نوشتن و به اشتراک گذاری محتوا وجود دارد، تا استراتژی هایی که برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی می توان از آن ها استفاده کرد.

بنابراین بهترین تیم بازاریابی و فروش باید شامل افرادی با تخصص های منحصر به فرد و ویژه به جای افرادی که می توانند در چند بخش خوب عمل کنند، باشد، زیرا همان طور که می دانید افراد متخصص با تمام نکات حوزه تخصصی خود آشنا هستند. بنابراین می توانید تاثیرگذاری عمیق تری بر روی بازدید کننده بگذارید و در تعامل با مخاطب بهتر عمل کنید.

ویژگی دوم: ارتباط

بدون تردید بهترین تیم های بازاریابی آن هایی هستند که اعضا با یکدیگر به صورت مستمر و آشکار ارتباط برقرار می کنند. رهبران تیم باید به آموزش اعضای تیم با اطلاعات دقیق و روشن بپردازند، و اعضای تیم نیز در زمان فعالیت بعد از روبرو شدن با هرگونه تغییر و چالش باید هم با یکدیگر و هم با رهبران تیم ارتباط داشته باشند.

ارتباطات به حل سریع تر و بهتر مشکلات کمک می کند. علاوه بر آن، باعث می شود تا اعضا همیشه دارای اطلاعات به روزی باشند و دانسته های خود را در اختیار یکدیگر بگذارند.

ویژگی سوم: هماهنگی و اتحاد

بازاریابی بر پایه ایده بنا شده است، و بعید به نظر می رسد که تنها یک نفر همیشه بهترین ایده را ارائه بدهد. در عوض زمانی که در تیم بازاریابی، هماهنگی و اتحاد وجود داشته باشد می توان همیشه چندین ایده بسیارعالی در اختیار داشت و بهترین اهداف و راه حل ها را ارائه داد.

اتحاد و هماهنگی همچنین می تواند باعث تقسیم کار در واقع اضطراری شود، زیرا گاهی از اوقات ممکن است بعضی افراد حجم کار کمتری داشته باشند. در این مواقع می توان به این افراد میزان بیشتری فعالیت واگذار کرد تا همچنان کارها مطابق برنامه و زمانبندی پیش بروند.

ویژگی چهارم: رهبری

وجود یک رهبر در تیم بازاریابی بسیار ضروری و مهم است، زیرا کمک می کند تا بتوان ایده ها و برنامه ها را راحت تر و موثرتر اجرا کرد. رهبر تیم مسئول ایجاد چشم انداز، گرفتن تصمیم گیری های بزرگ و در نهایت اعمال آن در تیم است.

وجود رهبر در تیم بازاریابی و فروش همچنین باعث ایجاد ارتباطات سازنده و مفید بین اعضای تیم می شود، احتمال وجود اختلاف را کم می کند و باعث تحکم تصمیم ها می شود.

ویژگی پنجم: هدف گرایی

هر یک از اعضای تیم باید برای رسیدن به یک هدف واحد تلاش کنند. به عنوان مثال، آن ها باید مهارت های نویسندگی خود را بهبود بدهند تا بتوانند به هدف تیمی خود که افزایش ترافیک واقعی سایت است، کمک کنند.

اهداف باید ستون فقرات و چهارچوب یک تیم بازاریابی باشند تا بتواند به نتایج بهتر دست پیدا کند. در واقع اهداف کمک می کنند که تیم بر روی آن ها متمرکز شود و اگر این تمرکز وجود نداشته باشد، تیم بازاریابی راه خود را گم می کند و با شکست مواجه می شود. مهم ترین نکته، آن که هدف گرایی به بهبود عملکرد در بازاریابی کمک خواهد کرد.

ویژگی ششم: قدرت تشخیص و تصمیم گیری

باید اعتراف کنم که بازاریابی پر از موانع ریز و درشت است. اما یک تیم بازاریابی موفق اجازه نمی دهد که این موانع در سر راهش قرار بگیرد؛ حداقل نه برای طولانی مدت.

قدرت تشخیص و تصمیم گیری به اعضای تیم کمک می کند که بتوانند برای مواقع اضطراری راه حل دیگری پیدا کنند تا چالش های تهدید آمیز را پشت سر بگذارند. همین ویژگی اجازه نخواهد داد که تیم در برابر مشکلات تسلیم شود و دست از کار بکشد.

ویژگی هفتم: انعطاف پذیری

بازاریابی از طریق تکنولوژی نفوذ بیشتری پیدا کرده است. به دلیل تغییرات پیاپی در تکنولوژی همیشه نمی توان از یک استراتژی استفاده کرد، زیرا اگر رقبای شما انعطاف پذیر باشند و از یک استراتژی دیگر در بازاریابی استفاده کنند، قطعا با شکست روبرو خواهید شد. بنابراین تیم بازاریابی شما باید انعطاف پذیر باشد و همیشه خود را با آخرین تغییرات در تکنولوژی وفق دهد تا بتواند مطابق با آن استراتژی دیگری را تدوین کند. در واقع انعطاف پذیری تیم شما باعث می شود که نسبت به تغییرات واکنش مناسبی نشان بدهند و کمک می کند که همیشه رو به جلو حرکت کنید.

ویژگی هشتم: مسئولیت پذیری

اگر یکی از استراتژی های بازاریابی شما به هر دلیلی با شکست مواجه شود، چه کسی قرار است مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و راه حل دیگری را ارائه دهد؟

هیچ تیم بازاریابی وجود ندارد که بدون نقص و اشکال باشد. اما بهترین تیم بازاریابی آن است که اعضای تیم مسئولیت پذیر باشند، اشتباه خود را قبول کنند و برای بهبود شرایط تلاش کنند.

ویژگی نهم: شور و عشق

اگر اعضای تیم به کاری که انجام می دهند شور و عشق داشته باشند، دیگر زمان خود را هدر نخواهند داد، کاری را در نیمه راه رها نخواهند کرد، کاری را با حداقل کیفیت و استاندارد تحویل نخواهند داد و کمپین بازاریابی را نصفه و نیمه کنار نخواهند گذاشت. همچنین افرادی که شور و عشق به کار خود دارند، عاشق خلاقیت هستند و کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند. به همین دلیل در کسب بهترین نتایج تردیدی وجود نخواهد داشت. بنابراین از افرادی در تیم بازاریابی خود استفاده کنید که دارای شور و عشق نسبت به آن هستند.

دوستان عزیزم، اگر تیم بازاریابی شما دارای این ویژگی ها نیست، مطمئن باشید که برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی اینترنتی با چالش های جدی روبرو خواهید شد. بنابراین در نزدیک ترین زمان ممکن نسب به ترمیم تیم بازاریابی خود اقدامات لازم را انجام دهید.

شما دوستان عزیزم می توانید تمامی سوالات و نظرات خود را در رابطه با این مقاله با من و همکارانم در تیم نیوسئو در میان بگذارید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد