الگوریتم Fred

آموزش سئو سايت

الگوریتم Fred

هر دو ماه یکبار گوگل به روز رسانی هایی را در الگوریتم های سئو ایجاد می کند که باعث تعییراتی در وب مستر تولز می شوند.

این طور به نظر می رسد که در تاریخ 8 مارس، گوگل یک بروزرسانی دیگر را ارائه داده است که Fred نام دارد.

نکته مهم آن که بعضی از سایت ها با سقوط 90 درصدی در میزان ترافیک سایت خود مواجه شده اند. گوگل نیز اخیرا اعلام کرده است که تکنیک Fred به طور خاص در راهنمای وب مستر ذکر شده است.

انواع سایت هایی که تاکنون تحت تاثیر الگوریتم Fred قرار گرفته اند:

  • سایت های دارای محتوای بی ارزش و سطحی
  • سایت های دارای تبلیغات بسیار زیاد
  • سایت های به شدت وابسته مانند آمازون
  • بعضی از سایت های کسب و کار محلی

این موارد فقط یک لیست نمونه از وبسایت های عمومی بود که توسط الگوریتم Fred مورد هدف قرار گرفته بودند.

اگر سایت شما هم به طور ناگهانی با افت و کاهش در ترافیک مواجه شده است، لطفا از روی ترس دست به کارهای اشتباه نزنید.

منظور از کارهای اشتباه موارد زیر است:

  • حذف کردن صفحاتی که فکر می کنید در کاهش ترافیک تاثیرگذار بوده اند
  • افزایش پیچیدگی ساختار url صفحات وبسایت
  • انجام هر گونه تغییر و کاری که از روی حدس و گمان و بدون منطق باشد

مهمترین اخبار در رابطه با الگوریتم Fred

  • گری ایلز در تاریخ 9 مارس 2017: ما به طور متوسط در یک روز سه به روزرسانی داشته ایم. با حفظ احتیاط فکر می کنم که این به روزرسانی در واقع یک الگوریتم جدید است.
  • Search Engine Roundtable: گوگل هم اکنون وجود الگوریتم Fred را رسما تایید کرد. گری ایلز از گوگل، رسما وجود این به روزرسانی را در توییتر خود تایید کرد.
  • Search Engine Roundtable: بزرگ ترین الگوریتم رتبه بندی گوگل با نام Fred به روز شد. آیا این به روز رسانی به سئو کلاه سیاه مرتبط است؟ به نظر می رسد که گوگل بزرگ ترین الگوریتم رتبه بندی و یا بزرگ ترین به روز رسانی رده بندی را ارائه کرده است. در حال حاضر این الگوریتم در هسته نتایج جست وجوی گوگل قرار گرفته است.
  • Search Engine Land: به روز رسانی تایید نشده رتبه بندی گوگل"Fred" دنیای سئو را تکان خواهد داد. وب مستر و جامعه بهینه سازی سایت به همراه ابزارهای خودکار ردیابی گوگل، همه از نشانه های قوی بودن یک به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل خبر می دهند.
  • Search Engine Land: آیا الگوریتم Fred گوگل به سایت های دارای محتوای ضعیف که به جای کاربر بر روی درآمد متمرکز شده اند ضربه زده است؟ گوگل هیچ توضیحی در رابطه با به روز رسانی Fred نداده است، اما تحقیقات ما نشان می دهد که سایت های درآمد محور بیشترین آسیب را از الگوریتم Fred دیده اند و تا 90 درصد با افت ترافیک مواجه شده اند.
  • Search Engine Roundtable: به روز رسانی Fred گوگل سایت های دارای محتوای کم ارزش و دارای تبلیغات زیاد را هدف قرار داده است. مشاهده شده که این گونه از سایت ها حداقل با افت 50 درصدی در ترافیک طبیعی خود در ظرف 24 ساعت مواجه شده اند.

چگونه از به روز رسانی Fred در امان بمانیم؟

بیشتر افراد از این پاسخ متنفر هستند. اما لطفا الگوریتم را فراموش کنید و مستقیم به راهنمای گوگل وب مستر تولز مراجعه کنید.

بهترین کار طراحی و ایجاد یک سایت کاربرپسند بر پایه تولید محتوای باکیفیت است. سپس با استفاده از دستورالعمل های عمومی به گوگل کمک کنید که راحت تر سایت شما را پیدا و ایندکس کند، تا بتوانید برای سایت خود رنک بدست بیاورید.

ادامه...

گوگل همیشه در رابطه با تغییراتی که در الگوریتم ها به وجود می آورد بسیار کم صحبت می کند و توضیح روشنی نمی دهد. آخرین بروزرسانی در الگوریتم سئو گوگل در تاریخ 7 مارچ 2017 توجه بسیاری از وبمسترها و بازاریابان اینترنتی را به خود جلب کرده است، زیرا این بروزرسانی به اندازه ای مهم بود که باعث تغییر در میزان ترافیک و رنکینگ وبسایت ها شد.

جدیدترین الگوریتم گوگل که با نام Fred شناخته می شود، در درجه اول وبسایت های دارای محتوا و بک لینک های بدون کیفیت را هدف قرار داده است.

به همین دلیل این دو فاکتور سئو که اغلب وبسایت ها به کیفیت آن ها اهمیت چندانی نمی دهند و فقط به تعدادی که می سازند توجه می کنند، باعث متضرر شدن وبسایت ها شده اند.

گوگل وجود الگوریتم Fred را تایید کرده است اما مطابق معمول اطلاعات دقیقی را در مورد آن منتشر نکرده است. آن ها فقط به همین توضیح کوتاه اکتفا کرده اند که: "Fred تنها وبسایت هایی را هدف می گیرد که به دستورالعمل های وبمستر تولز توجه نکرده اند."

اما تحقیقاتی که توسط متخصصان سئو در StatCounter انجام شده است، نشان می دهد که وبسایت های دارای محتوای کوتاه یا بدون کیفیت که شامل بک لینک های غیر طبیعی هستند، بیشترین آسیب را از این بروزرسانی دیده اند.

اگر شما هم نسبت به الگوریتم Fred نگران هستید، می توانید با انجام این 5 مرحله ابتدا تشخیص دهید که Fred بر روی سایت شما تاثیر گذاشته است یا نه و بعد از آن ترافیک و رنکینگ از دست رفته سایت را دوباره به دست بیاورید:

  1. در ابتدا نگاهی به گوگل آنالیتیک سایت خود بیاندازید. بررسی کنید که آیا بین تاریخ 5 تا 20 مارچ ترافیک سایت شما کاهش پیدا کرده است یا خیر. بعد از آن نیز باید تعیین کنید که آیا در کلمات کلیدی با از دست دادن رنکینگ مواجه شده اید یا نه. اگر پاسخ تان به هر دو سوال منفی است، باید به شما تبریک گفت، زیرا الگوریتم Fred شما را تنبیه نکرده است. اما اگر جوابتان به هر یک از سوالات مثبت است به ادامه مقاله توجه کنید.
  2. بعد از آن محتوای سایت خود را به دو دسته با کیفیت بالا و بروز شده و بدون کیفیت و قدیمی تقسیم بندی کنید.
  3. کلمات کلیدی که سایت شما در آن ها دچار افت ترافیک شده و رنکینگ خود را از دست داده اند را با محتوای بدون کیفیت و قدیمی مطابقت دهید.
  4. محتویات قرار گرفته در دسته بدون کیفیت و قدیمی را بروزرسانی کنید. بروز رسانی محتوا می تواند شامل نوشتن دوباره محتوا، اضافه کردن مطالب جدید به محتوا و بروزرسانی تصاویر محتوا باشد. ابتدا محتویاتی را به روز کنید که قبل از بروزرسانی Fred بیشترین ترافیک را برای سایت به ارمغان می آوردند.(مرحله شماره 3 به شما در تشخیص کمک می کند.)
  5. از ابزارهای بک لینک اسپم یا تجزیه و تحلیل بک لینک برای پیدا کردن و حذف هر گونه بک لینک غیر طبیعی و سوال برانگیز استفاده کنید. بعد از حذف بک لینک های غیر طبیعی، اطمینان حاصل کنید که بقیه بک لینک ها (از نوع follow و nofollow و تمامی anchor text ها) طبیعی و نسبتا معقولانه هستند، زیرا گوگل از تمام این موارد برای تشخیص میزان ارزشمند بودن بک لینک ها استفاده می کند.

بروزرسانی Fred سایت هایی که محتوای آن ها با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی برای موتور جستجو بهینه شده اند را جریمه می کند. علاوه بر آن صفحات دارای تبلیغات بسیار زیاد و دارای محتوای کوتاه و بی ارزش نیز جریمه خواهند شد. بنابراین محتوای سایت را به صورت طبیعی بنویسید و میزان خوانایی آن را برای کاربران بالاتر ببرید، بعد از آن نیز صفحاتی که صرفا تبلیغاتی هستند را حذف یا ویرایش کنید و میزان تبلیغات را به حداقل برسانید (در واقع نباید هیچ صفحه صرفا تبلیغاتی در سایت شما وجود داشته باشد).

اما عامل دوم که بک لینک های با کیفیت پایین می باشد. اگر برای بدست آوردن بک لینک از روش پرداخت به بک لینک دهنده های عمومی استفاده کرده اید، مطمئن باشید که Fred به زودی سایت شما را با جریمه سنگینی مواجه خواهد کرد.

متاسفانه اکثر وبسایت ها دارای تعداد زیادی محتوای بروز نشده، بدون کیفیت و قدیمی هستند. همچنین ممکن است آن ها دارای بک لینک های بدون کیفیت و بی ارزش باشند. بنابراین تا زمانی که محتوا از نظر کیفیت و ارزش بهبود پیدا نکند و بک لینک ها نیز بدون ارزش و کیفیت باشند، مطمئن باشید که Fred دست از سر سایت شما بر نمی دارد و آن را جریمه خواهد کرد. در واقع به دلیل تاثیرگذاری این دو فاکتور سئو است که سایت دچار افت در ترافیک می شود و رنکینگ خود را از دست می دهد.

در این مقاله واکنش های موثر در برابر الگوریتم Fred را به شما دوستان عزیزم آموزش دادم. اما باید این نکته را به خاطر بسپارید که بهترین راه کار برای در امان ماندن از الگوریتم های مختلف سئو مراجعه به راهنمای گوگل وبمستر تولز و انجام فرآیند سئو سایت به صورت طبیعی و بدون هرگونه روش فریب کارانه است، تا بتوانید علاوه بر حفظ سایت خود از هرگونه چالش احتمالی در برابر الگوریتم های سئو گوگل، ترافیک سایت را افزایش دهید و با بهبود رتبه سایت در گوگل مواجه شوید.

اگر همچنان در رابطه با بروزرسانی Fred سوال و نقطه ابهامی در ذهن شما مطرح است، می توانید آن را با من و تیم نیوسئو در میان بگذارید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد