امروز يك مقاله دوره سئو بسيار مهم را در اينجا قرار ميدهم. حتما اين مقاله را با دقت بخوانيد و به دوستان خود نيز در مورد خريد بكلينك حتي بكلينكهاي كاملا اصولي تذكر دهيد.
لطفا ابتدا دقت فرماييد افزايش رنك نه افزايش پيجرنك !
اين مقاله ترجمهاي از يك مقاله معتبر و افزودن نتايج تحليلي و تجربي بنده به آن است.
اگر از 10 استاد سئو در مورد اهداف الگوريتم پنگوئن گوگل بپرسيد، 9 نفر از آنها بطور ناخوداگاه سه كلمهي زير را بيان مي كنند:
"بررسي anchor text بيش از حد بهينه شده."
اين حرف غلط است.
در اينجا تفكيك anchor text براي يك سايت تاييد شده در الگوريتم پنگوئن يعني cabbagesoup-diet.com هدف ماست است.
در حال حاضر اين سايت رتبه يك را براي كلمه كليدي “cabbage soup diet” داراست.
با محاسبات من، 65 درصد از anchor text آنها شامل تغييرات كوچيكي در cabbage soup diet – و 30 درصد از anchor text نيز با انطباق كامل همراه است.
چطور چنين چيزي ممكن است؟ مگر پنگوئن در مورد anchor text نيست؟
جواب منفي است.
پنگوئن در مورد trust (اعتماد) است و افزايش اعتماد به سايت بيشك مهمترين تاثير در افزايش رنك و بهبود نگاه گوگل به سايت هاست.
سئوكاران به دليل پستي از MicroSiteMasters.com مجبور شدند بپذيرند كه anchor text تمام الگوريتم پنگوئن گوگل است.
اما سئوكاران بعد از مقايسهي سايتهايي كه توسط الگوريتم مجازات شده بودند با سايتهايي كه از اين اثر محفوظ ماندهاند، به اين نتيجه رسيدند كه:
“وقتي به هر سايتي كه تحت مجازات الگوريتم پنگوئن قرار گرفته است به طور جداگانه نگاه كنيم، ميبينيم كه يك “كلمهي كليدي پولي” را به عنوان anchor text براي بيش از 60درصد از لينكهاي ورودياش ثبت كرده است”
بهعبارتديگر، علت اينكه تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتيد، حتماً به كارگيري anchor text بيش از حد بهينه شده است.
در جامعهي سئو، همهي افراد موافقاند كه پنگوئن فقط در مورد anchor text است. بنابراين استراتژي سئوي خود را به نحوي تغيير دادند كه " anchor text را تغيير بدهيد" را شامل شود.
ولي آنها از نقل قولي از همان مقاله غافل شدند كه باعث شگفتي من شد:
"دارا بودن بيش از 60درصد از anchor text ي كه كلمهي كليدي پولي باشد، ضمانتي براي اين نيست كه سايت شما تحت تأثير مجازاتها قرار بگيرد "
اگر من الان جاي شما بودم ميپرسيدم، امير قمصري؛ كلمه كليدي پولي يعني چه؟
امير قمصري: وقتي شما به يك شخص يا سايت هزينهاي ميدهيد تا براي شما بكلينك بسازد، او شروع ميكند به ساخت anchor text هاي كاملا مشابه اما با حالتهاي مختلف، تا بتواند سايت شما را در آن كلمه خاص بالا بياورد. مثلا اگر شما ميخواهيد در سوغات شيراز به رتبه اول گوگل بياييد و ميخواهيد از بكلينك براي افزايش رتبه استفاده كنيد، آن سايت يا فرد كه پول گرفته است با استفاده از همين كلمه سوغات شيراز بدون تغيير صدها بكلينك ميسازد و اينجاست كه الگوريتم پنگوئن مشكوك مي شود !!
چطور ناگهان دهها بكلينك با بهترين وضعيت ساخته شده است و ...!
برگرديم سر بحث خودمون: بالاخره چي شد!؟
پنگوئن بالاخره در مورد anchor text هست يا نه؟ هر دو كه نميتواند درست باشد.
و هنگامي كه من به تحليل غيررسمي خودم از سايتهايي كه تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتهاند در مقايسه با سايتهايي كه تحت اين تأثير نبودهاند ميپردازم، ميبينم كه تنها يك چيز وجود دارد كه باعث ميشود اين دو با هم فرق داشته باشند: اعتماد و دیگر هیچ.
تنها من نيستم كه در مورد trust (اعتماد) تأكيد دارم.
به عبارت ديگر، trust نهتنها به شما كمك ميكند تا سايتتان را در مقابل آپديتهاي گوگل مقاومتر كنيد، بلكه علاوه بر آن به شما كمك ميكند تا رنكينگ بهتري را در بالاترين موقعيت به دست آوريد.
حالا متوجه شديد؟
اما كمي در مورد سئوي منفي!
هيچ شكي نيست كه trust فاكتوري است كه سايتتان را از آسيبهاي گوگل و آپديتهاي بعدي مصون نگه ميدارد.
اما دليل ديگري براي بررسي اعتماد گوگل به سايت شما وجود دارد كه سئو ی منفی نام دارد.
اين روزها حرفهاي زيادي در مورد سئوي منفي هست، ولي روي هم رفته خيلي مهم نميباشد.
چرا؟
چون همانطور كه قبلاً هم گفتهام: گوگل سايتهايي مورد اعتمادش را مجازات نميكند.
اخيراً يكي از رقيبهايم با 50.000 كامنت سايتم را مورد حمله قرار داد!
ميدانيد بعد چه اتفاقي افتاد؟ هيچي! من حتي تكان هم نخوردم. چرا؟
چون گوگل به سايت نيوسئو اعتماد دارد و ميداند كه من هرگز كاري براي دور زدن گوگل انجام نميدهم.
با توجه به آنچه گفتيم، زمان آن رسيده است كه مقداري اعتماد براي سايت خودتان كسب كنيد.
مطالب آموزش سئو را در سايت ما دنبال كنيد.
موفق باشيد.
- چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴ | ۱۶:۴۱
- ۶۲ بازديد
- ۰ نظر